۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸
تعامل با جامعه دانشگاهی زنجان در حوزه پدافند غیر عامل
رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی زنجان خبر داد:

تعامل با جامعه دانشگاهی زنجان در حوزه پدافند غیر عامل

زنجان- رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی زنجان گفت: تعامل با جامعه دانشگاهی در حوزه پدافند غیر عامل باعث اطمینان در ساخت و ساز و طراحی در پروژه ها می شود.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، مسلم کرمی با بیان اینکه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران دو حوزه متفاوت و منفک (جدا) از یکدیگر هستند، گفت:مدیریت بحران بیشتر به حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل، خشکسالی و غیره می پردازد و در مقابل پدافند غیر عامل به رویدادهایی همچون حملات سایبری که انسان ساخت است می پردازد.

وی اظهار کرد: توجه ویژه به زوایای پنهان موضوعات و رخدادها چه در مدیریت بحران و چه در پدافند غیر عامل، سبب تسهیل مدیریت بحران پس از وقوع حوادث می شود.

تقویت زیرساخت های سایبری

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان، با بیان اینکه در عصر حاضر بیشترین تهدیدات در حوزه سایبری و فناورانه بوده است و دشمنان ملت عمدتاً در صدد مختل نمودن زیرساخت های الکترونیکی و سایبری و ایجاد نارضایتی در میان مردم هستند تاکید کرد: اولویت اول اداره کل راه و شهرسازی در بحث پدافند غیرعامل، تقویت زیرساخت های سایبری و ایجاد سدی محکم در برابر نفوذ و حملات سایبری خواهد بود.

کرمی اظهار کرد: طی سال گذشته در حوزه پدافند غیرعامل یک مانور دور میزی در بحث پدافند سایبری برگزار شد.

وی در ادامه گفت: همچنین در حوزه مدیریت بحران دو مانور قطع برق و راه اندازی دیزل ژنراتورهم طی سال گذشته برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی تخصصی در حوزه های شهری

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان، برلزوم استفاده از ظرفیت اساتید متخصص و مجرب برای برگزاری دوره آموزشی تخصصی در حوزه های شهری تاکید کرد و بیان داشت: در حال مذاکره جهت دعوت از این اساتید در سالجاری هستیم.

کرمی، با یادآوری اینکه زلزله بیشتر به حوزه مدیریت بحران ارتباط دارد تا پدافند غیرعامل، افزود: با برگزاری دوره های آموزشی (عمومی و تخصصی) می توان نسبت به آگاه سازی بخش قابل توجهی از جامعه نسبت به رخدادهای طبیعی، میزان و سطح خطرات ناشی از آن و نحوه مواجهه با آن در راستای کاهش خطر و حفظ سلامت و امنیت عموم جامعه اقدامات لازم را انجام داد.

وی بر لزوم تقویت تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی با جامعه دانشگاهی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه شاهد افزایش رو به رشدی در تعامل با جامعه دانشگاهی در حوزه های مطالعاتی و مباحث مربوط به مدیریت بحران و پدافند غیر عامل هستیم که این امر موجبات اطمینان هرچه بیشتر در ساخت و سازها را به همراه خواهد داشت.

کد خبر: ۲۵۳٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شهروند IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      1 0
      باز نمیدونم آقای استاندار و دار و دستش چه خوابی برلی مردم زنجان دیدند.