۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
پیش‌بینی برداشت ۲تن برنج از هر هکتار از شالیزارهای کهگیلویه و بویراحمد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

پیش‌بینی برداشت ۲تن برنج از هر هکتار از شالیزارهای کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- تاج الدینی، مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود که طی سال جاری، در هر هکتار از شالیزارهای استان دو تن برنج برداشت شود.

الیاس تاج الدینی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برنج کشت شده در استان از انواع پرمحصولی همچون، فجر، چمپای محلی، شمیم و صدرا است، گفت: در سال جاری کشت برنج در استان افزایش یافته و نسبت به سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شش هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت برنج رفته است، گفت: بیشترین برنج تولیدی استان در شهرستانهای بویراحمد و دنا کشت می شود و بیشتر در خود استان به فروش می رسد.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برنج استان در استان‌های دیگر نیز به صورت خرده فروشی به فروش می رسد و  کشب نیز به صورت سنتی انجام می شود.

تاج الدینی تصریح کرد: کشت برنج به صورت خشکه کاری نیز در سال گذشته، در گچساران در منطقه خیرآباد انجام شد.

وی افزود: خشکه کاری برنج  در زمانی که مشکل خشکسالی و بی آبی وجود دارد ۴۰ تا ۵۰ درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی می کند.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته در منطقه «آرو» ۳۰۰ هکتار  و در منطقه خیرآباد ۶۰۰هکتار از اراضی به زیر کشت برنج  رفت که از این میزان  ۹۰ درصد از اراضی به کانال‌های آبی مجهز شدند.

کد خبر: ۲۵٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha