۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
۷۰ درصد راه‌های کشور در معرض خطر سیل
مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری عنوان کرد

۷۰ درصد راه‌های کشور در معرض خطر سیل

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری کشور گفت: حدود ۷۰ درصد از راه های کشور ما در معرض خطر سیل هستند.

به گزارش بازار، غلام عباس بهرامی نیا با بیان این که حدود ۱۱ هزار انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در بخش راهداری است که بالای ۶۰۰۰ دستگاه آن سنگین است، اظهار داشت: بحث نگهداری ۲۳۰ هزار کیلومتر از شبکه راهها و مباحث بحران است که این امر مستلزم داشتن ماشین آلات مجهز می باشد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات راهداری کشور خاطرنشان کرد: ما کلا مونتاژ کار هستیم و باید این واقعیت را بپذیریم، تولید کننده نداریم با وارد کردن قطعات و مونتاژ کردن نمی توانیم ادعا کنیم که ما تولید کردیم.

بهرامی نیا با اشاره به این که شرکت های ما به سمت و سویی می روند که بیشتر آن در خصوص بحث تولید داخل است و ما هم استقبال می کنیم، افزود: با توجه به گستردگی خدماتی سازمان راهداری، آن چیزی که برای ما مهم است کیفیت است و این تنها دلیل ما برای واردات ماشین است.

وی تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری وتاکید همه دولتمردان و همچنین طبق شعار سال برتولید داخل است اما تولید داخل باکیفیت، اینکه ما بخواهیم یه جنسی را وارد کنیم و کیفیتی هم نداشته باشد نه تنها کمکی به ما نمی کند بلکه منابع ما را هم هدر می دهد.

بهرامی نیا بیان کرد: بخشی از ماشین آلات را بر اساس ضرورت کار از محل واردات استفاده می کنیم اما از تولید داخل هم نباید غافل باشیم، امسال همه استان ها در بحث خرید داخل هم کار می کنند و تقریبا می توان گفت مسائل مربوط به کامیون و کامیونت برحسب ضرورت از محل تولیدات داخل استفاده می شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات راهداری کشور با بیان این که اکنون به دلیل نداشتن تولید بولدوزر در کشور و این که یکی از ابزار کار ما هم بولدزر و گریدر با کیفیت می باشد، افزود: تا حدودی وضعیت بیل و لودر بهتر است بنابراین بخشی از تامین ماشین آلات ما از واردات است که در حد زیادی نیست.

غلام عباس بهرامی نیا در ادامه گفت: به دنبال این هستیم که از محل تولیدات داخلی استفاده کنیم بنابراین هرچه به سمت تولید داخلی باکیفیت برویم مطمئن باشید متقاضیان خود را دارد سازمان راهداری بر اساس ضرورت کار خود یکی از متقاضیان عمده این تولیدات است.

وی افزود: سیل خسارات و آسیب های متعددی به پل ها و آبروهای جاده ها و راه ها وارد می کند، با یک بارندگی شدید یک پل قطع می شود آبگرفتگی ایجاد می شود بنابراین باید هرچه سریع تر ماشین آلات را مجهز کرده تا بتوانیم در مواقع بحران کار کنیم که در این راستا باید از تولیدات داخل استفاده کنیم.

کد خبر: ۲۵۳٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha