۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
تحلیل تکنیکال شرکت سیمان سپاهان (سپاها)
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

تحلیل تکنیکال شرکت سیمان سپاهان (سپاها)

کاردان کارشناس بازار سرمایه گفت: نوسانات کوتاه مدت در سهم (سپاها) وجود دارد چراکه هر چه به انتهای مثلث نزدیک تر می شویم طول موج ها کوچکتر می شوند.

سمیه شوریابی؛ بازار: مهدی کاردان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در تحلیلی که از نماد شرکت سیمان سپاهان (سپاها) ارائه داد، ابراز داشت: چنانچه بخواهیم به تحلیل تکنیکال نماد سپاها بپردازیم قبل از آن کافیست راجع به یکی از الگوهای کلاسیک صحبت کنیم و شرایطش را بیان نماییم و بعد از آن فقط باید دید که آیا با نمودار نماد سپاها قابل تطبیق است یا خیر!؟

تحلیل تکنیکال شرکت سیمان سپاهان (سپاها)


کاردان با بیان اینکه در تحلیل تکنیکال الگویی داریم به نام الگوی مثلث متقارن، تشریح کرد: الگوی مثلث متقارن یک الگوی ادامه دهنده می باشد، یعنی اگر روند قبل از شکل گیری این الگو صعودی باشد بعد از خروج از این الگو به روند خود ادامه می دهد و همچنین اگر نزولی باشد به روند نزولی خود ادامه می دهد.

تحلیل تکنیکال شرکت سیمان سپاهان (سپاها)

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه الگوی مثلث متقارن معمولاً از پنج موج A، B، C، D، E شکل می‌گیرد، ادامه داد: این موج ها بین دو ناحیه حمایتی و مقاومتی داینامیک همگرا در حال نوسان است و در نهایت زمانی می توانیم بگوییم این الگو تکمیل شده است که نمودار کندلی از ضلع بالا که یک ناحیه مقاومتی است خروج کند و بالای آن تثبیت شود.

کاردان همچنین با عنوان ناحیه های حمایتی و مقاومتی نماد (سپاها) تأکید کرد: مقاومت های پیش روی نماد سپاها در این محدوده؛

۲۳۲۵۶ ریال

۲۴۸۰۶ ریال

و حمایت های آن؛

۲۰۲۵۰ ریال

۱۹۰۳۵ ریال

و ۱۷۸۲۹ ریال می باشد.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین گفت: نماد (سپاها) که در بازار اول تابلوی اصلی بورس قرار دارد در مورخ ۱۴۰۲/۷/۱۰ آخرین روز کاری هفته، حجم معاملات پایینی را تجربه کرد (۹۰۳۱۸۱ سهم) اما این موضوع را می توان به شرایط تکنیکالی این سهم ارتباط داد چراکه در یک دوران رنج و خنثی تعداد معاملات و ارزش معاملات پایین می آید و برای خروج از این شرایط و شروع یک روند نیاز به افزایش تقاضا و ورود نقدینگی می باشد، اما نکته ایی که وجود دارد چیست؟ همان‌طور که گفته شد معمولاً مثلث‌ها پنج موج دارند که تا اکنون سه موج A، B، C آن ساخته شده است.

وی افزود: همچنان باید بدانیم که نوسانات کوتاه مدت در این سهم می تواند وجود داشته باشد چراکه هر چه به انتهای مثلث نزدیک تر می شویم طول موج ها کوچکتر می شوند، چنانچه قیمت بتواند ضلع بالا (مقاومت) را بشکند از این دوران رنج و خنثی خارج می شویم.

کاردان در نهایت برای ورود و خروج از یک سهم توجه به مسائل بنیادی و تابلوی آن سهم را لازم و ضروری دانست.

کد خبر: ۲۵۳٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha