۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
افتتاح سد چراغ ویس سقز بعد از گذشت ۱۳ سال

افتتاح سد چراغ ویس سقز بعد از گذشت ۱۳ سال

همزمان با دومین روز سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان؛ سد چراغ ویس سقز صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش بازار، آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر سقز از سال ۱۳۸۹ شروع شده و اکنون بعد از گذشت ۱۳ سال رسماً مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آریانژاد ارزش این پروژه را ۲ هزار و ۶۴۵ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: خط انتقال ۳۲ کیلومتری با ظرفیت تصفیه خانه ۴۰۰ لیتر بر ثانیه در سال ۱۴۰۰ افتتاح و اکنون مدول دوم تصفیه خانه نیز به ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: حجم کل مخزن سد چراغ ویس در تراز نرمان ۵۸.۸۲ میلیون متر مکعب است که افزون بر تأمین آب شرب، آب مورد نیاز حوزه صنعت و کشاورزی شهرستان را نیز تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان بیان کرد: با بهره‌برداری این سد، پنج هزار هکتار از اراضی پایاب سد به آبی تبدیل و برای هزار و ۲۵۰ نفر شغل ایجاد شده است.

آریانژاد اعلام کرد: سد عباس آباد و ایستگاه پمپاژ دائم بوئین بانه، بهره برداری از ۲۷۰۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی گاران مریوان و آبگیری سد امیرآباد از پروژه‌های دیگر است که امروز با حضور آیت الله رئیسی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

سد چراغ ویس با هسته رسی در فاصله ۱۷ کیلومتری جنوب غربی شهرستان سقز در استان کردستان واقع شده است.

این سد در دهستان میرده قرار داشته و منبع آب آن از رود زرینه‌رود و شاخه اصلی آن رودخانه سقز با نام محلی چم سقز تامین می‌شود.

کد خبر: ۲۵۳٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha