۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
ذخیره سازی ۴۹ هزار تن بذر پاییزه گندم در گلستان
رئیس جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

ذخیره سازی ۴۹ هزار تن بذر پاییزه گندم در گلستان

گرگان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به پیش بینی تمهیدات لازم برای کشت پاییزه در این استان، گفت: ۴۹ هزار تن گندم برای بذر پاییزه در انبار ذخیره شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد برزعلی شامگاه پنج شنبه در کارگروه تنظیم بازار گلستان اظهار کرد: برای کشت پاییزی گندم در استان گلستان به ۸۰ هزار تن گندم نیاز داریم که تلاش می‌کنیم با تمهیدات لازم و همکاری سایر دستگاه‌ها این بذر تامین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی تامین ۴۰ درصد بذر مورد نیاز برای گندم پاییزه بر عهده سازمان جهاد کشاورزی گلستان گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ هزار تن گندم در انبارها آماده کرده‌ایم که پس از بوجاری و جداسازی دانه‌های شکسته و انجام آزمایش جوانه زنی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

برزعلی بیان کرد: بذر استحصالی از گندم‌های موجود در انبار حدود ۳۴ هزار تن می‌شود که دو هزار تن بالاتر از برنامه تکلیفی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: سال گذشته در بخش‌های شمالی استان گلستان شاهد خشکسالی شدید بودیم به همین دلیل برخی از کشاورزان نتوانستند بذر خود مصرفی خود را تامین کنند.

وی عنوان کرد: حدود ۹ هزار تن گندم مازاد هم ذخیره کرده‌ایم که در صورت نیاز به شبکه بوجاری تزریق خواهد شد تا به بذر تبدیل شود.

بزعلی گفت: ۱۴ شرکت بذری مورد تهدید سازمان جهاد کشاورزی گلستان در حال فعالیت هستند و همکاران صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات بر عملکرد آنها نظارت دارند.

کد خبر: ۲۵۳٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی افتخاری نیا IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      باسلام نظارت بر۱۴شرکت تولیدبذر برعهده موسسه تحقیقات ثبت وکنترل وگواهی بذر ونهال کشور است نه صنعت ومعدن!
    • علی افتخاری نیا IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      0 0
      صنعت ومعدن چرا؟ پس نقش نظارتی موسسه تحقیقات ثبت وگواهی بذر چیه؟!!