۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
روند پروژه احداث کیلومتر ۱۶ تا ۲۲ جاده جلفا- مرند مطلوب است
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

روند پروژه احداث کیلومتر ۱۶ تا ۲۲ جاده جلفا- مرند مطلوب است

تبریز- معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص پروژه جاده جلفا- مرند گفت: روند پروژه احداث کیلومتر ۱۶ تا ۲۲ جاده جلفا- مرند مطلوب است.

به گزارش خبرنگار بازار، جبارعلی ذاکری ظهر پنج شنبه در سفر به منطقه آزاد ارس از آخرین وضعیت پروژه احداث باند دوم جلفا مرند بازدید کرد.‌

وی با اشاره به احیاء پروژه و تسریع در پیشبرد آن در یک سال اخیر، اظهار داشت: این پروژه جزو اولویت‌های استان بوده و خوشبختانه مورد توجه سازمان منطقه آزاد ارس قرار گرفته است.

مجید کیانی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان نیز در این بازدید، عنوان کرد: هیچ‌گونه مشکل مالی برای پیشبرد ۶ کیلومتر باقیمانده وجود ندارد و تکمیل جاده اولویت اول سازمان در حوزه عمرانی است و بدین‌جهت منابع مالی مورد نیاز سر موعد مقرر پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: عملیات عمرانی تا جاییکه شرایط آب‌وهوایی اجازه دهد در سالجاری ادامه خواهد یافت و پروژه تا تابستان سال آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است؛ بر اساس توافقات فی‌مابین سازمان منطقه آزاد ارس و وزارت راه و شهرسازی احداث ۳۴ کیلومتر از باند دوم جاده جلفا-مرند از خروجی منطقه تا محدوده هرزندات برعهده سازمان است که تا به امروز ۲۸ کیلومتر آن اتمام و زیربار ترافیک رفته و تنها ۶ کیلومتر آن باقیمانده است.‌

۶ کیلومتر جاده مرند_جلفا حدفاصل کیلومتر ۲۸ تا ۳۴ در ماه‌های اخیر با هزینه‌کرد سازمان منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری رسید که تاثیر بسزایی در کاهش سوانح رانندگی داشت و امید آن می‌رود با تکمیل ۶ کیلومتر باقیمانده ضمن تسهیل تردد خودرویی، سوانح جاده‌ای به حداقل برسد.‌

با تکمیل ۶ کیلومتر باقیمانده تعهدات سازمان منطقه آزاد ارس درخصوص جاده جلفا-مرند محقق می‌شود و تنها ۷ کیلومتر این جاده باقی می‌ماند که تکمیل آن جزو تعهدات وزارت راه است.

کد خبر: ۲۵۳٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha