۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
کیفیت بهتر ساخت و سازها توسط هلدینگ های معتبر
مدیر کل مقررات ملی ساختمان در گفتگو با بازار مطرح کرد

کیفیت بهتر ساخت و سازها توسط هلدینگ های معتبر

مانی فر مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با بیان اینکه کیفیت ساخت مسکن توسط هلدینگ های معتبر بالا است گفت: ساخت و سازها در این حوزه ها از کیفیت های بالاتری برخوردار است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن یکی از بزرگ‌ترین و موثرترین فعالان صنعت ساختمان در کشور است. این شرکت در ششم اردیبهشت‌ ماه سال ۶۹ تاسیس شد. از ابتدای تأسیس تاکنون و طبق آخرین آماری که بر روی سایت شرکت سرمایه گذاری مسکن قرار دارد عملیات اجرایی بیش از ۷۲ هزار واحد مسکونی در قالب ۴۴۸ پروژه توسط شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن شروع شده بیش از ۶۳ هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده است.
 
این آمارها نشان می دهد که هلدینگ سرمایه گذاری مسکن به دلیل انسجام مدیریتی و نیروهای حرفه ای شاغل در این شرکت توانسته است در طی این سال ها به لحاظ کمی و به خصوص به لحاظ کیفی اعتبار خوبی در بخش مسکن و صنعت ساختمان به دست بیاورد.
 
گروه سرمایه‌گذاری مسکن دارای ۱۵ شرکت زیر مجموعه است که در ۲۸ استان و ۳۶ شهر کشور، گسترده شده‌اند. شرکت در سال ۸۲ با نماد «ثمسکن» وارد بورس تهران شد و طی چند سال اخیر، سهام ۷ زیر مجموعه شرکت نیز در بازار سرمایه ایران پذیرفته شده‌اند. آخرین سرمایه ثبت شده شرکت ۶۳۰۰ میلیارد ریال است و «شرکت گروه مالی بانک مسکن» سهام‌دار اصلی شرکت به شمار می‌آید.
تجربه نشان داده است که ساخت و سازهایی که توسط هلدینگ های معتبر که با یک ساختار مدیریتی منسجم فعالیت می کنند کم و بیش دارای اعتبار و وجاهتی هستند
«حامد مانی فر» مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان یک هلدینگ معتبر در صنعت ساختمان را به لحاظ کیفی سازی چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: ارزیابی شخصی و سازمانی روی اینکه شرکت سرمایه گذاری مسکن واحدهایی که احداث کرده است با کیفیت بوده است یا نه، نداشتم اما تجربه نشان داده است که ساخت و سازهایی که توسط هلدینگ های معتبر که با یک ساختار مدیریتی منسجم فعالیت می کنند کم و بیش دارای اعتبار و وجاهتی هستند.

وی افزود: ساخت و سازها در این حوزه ها از کیفیت های بالاتری برخوردار است. به هر حال این اقدام یک اقدام زنجیر گونه است. ابتدا هلدینگ با یک هدف متعالی تشکیل می شود و سپس فعالیت خود را آغاز می کند. طبیعتا اگر برنامه و اقدام خود را به خوبی انجام دهد به این اعتبار اضافه می شود و طبیعتا می تواند اقدامات و پروژه های بیشتر و بهتری انجام دهد. برآورد شخصی نداشتم اما قطعا انتظار همین است.

مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که برخی فعالان و کارشناسان عنوان می کنند که شرکت سرمایه گذاری مسکن وابسته به بانک مسکن در حوزه ساخت مسکن رتبه بالایی به لحاظ کیفیت دارد و به همین دلیل هم قیمت تمام شده ساخت آن بالاتر از نمونه های مشابه در همان منطقه است؟ و البته معمولا تخلف و حادثه خاصی در پروژه های آنها رخ نمی دهد؟ گفت: برای این موضوع نکته ای که حائز اهمیت است این است که به هر حال این گونه هلدینگ ها و به خصوص هلدینگ سرمایه گذاری مسکن به عنوان یکی از نمونه هلدینگ های معتبر از انسجام مدیریتی برخوردار هستند.
می توان اینطور اظهار نظر کرد که پروژه های هلدینگ سرمایه گذاری مسکن به لحاظ کیفیت ظاهری و توجه به نما و منظر پروژه های قابل قبولی است
مانی فر در پاسخ به این پرسش که در بخش مسکن از شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان یک هلدینگ معتبر به کیفی سازی مشهور است ادامه داد: حداقل می توان اینطور اظهار نظر کرد که پروژه های هلدینگ سرمایه گذاری مسکن به لحاظ کیفیت ظاهری و توجه به نما و منظر پروژه های قابل قبولی است. قطعا بنده به عنوان مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان برخی از نقشه ها را که هلدینگ سرمایه گذاری مسکن تهیه کرده است دیده ام که تلاش شده است که پروژه های با کیفیت بالایی ارائه کنند.
کد خبر: ۲۵۳٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha