۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۹
رتبه چهارم گلستان در تولید مسکن توسط بخش خصوصی| خدمات انبوه سازان قابل تقدیر است
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبرداد؛

رتبه چهارم گلستان در تولید مسکن توسط بخش خصوصی| خدمات انبوه سازان قابل تقدیر است

گرگان- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تلاش‌های انبوه سازان برای تولید مسکن در استان قدردانی کرد و گفت: گلستان در حوزه تولید مسکن توسط بخش، خصوصی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی ملک، شامگاه شنبه در دیدار با اعضای انجمن انبوه سازان گلستان اظهارکرد: شرایط خاص کشور در بخش مسکن سبب شد تا کارگزاران دولت، بخش خصوصی و مردم به صورت یک مجموعه همسو در پی تولید مسکن در کشور باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: مسکن نیاز و مطالبه بسیاری از اقشار جامعه است به همین دلیل دولت تلاش دارد تا با همه ظرفیت‌های قانونی برای تولید مسکن گام‌های اساسی بردارد.

وی گفت: تلاش بخش خصوصی به ویژه انبوه سازان در حوزه مسکن گلستان قابل تقدیر و ارزشمند است؛ افرادی که با همه چالش‌های موجود سرمایه‌های خود را در راستای اهداف و چشم اندازهای کلان کشور در حوزه مسکن وارد می کنند.

ملک عنوان کرد: رونق صنعت ساختمان و تولید مسکن سبب افزایش درآمدهای شهرداری‌ها برای آبادانی بیشتر شهرها می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: حوزه مسکن می‌تواند پیشرانی موثر در توسعه کشور باشد، اگر حوزه مسکن قوت و شتاب بگیرد بسیاری از دغدغه‌های بیکاری و اشتغال برطرف خواهد شد.

وی افزود: گسترش فعالیت‌های اقتصادی در حوزه مسکن و ساختمان می‌تواند باعث فعال سازی دوباره کارخانجات زیر مجموعه حوزه مسکن و تولید مصالح ساختمانی شود.

ملک بیان کرد: به هر میزان که بتوانیم فعالیت‌های و رویکردهای دولت و بخش خصوصی را همسوتر کنیم مقوله تولید مسکن هموارتر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با وجود آنکه گلستان به عنوان یکی از استان‌های شمالی با چالش جدی تامین زمین در نهضت ملی مسکن روبرو بود اما با اقدامات انجام شده و همسویی و همراهی ارگان‌های دولتی خوشبختانه تامین مناسبی در این بخش انجام شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در رتبه یازدهم تولید مسکن در نهضت ملی مسکن قرار داریم اما در حوزه خودمالکی و تولید مسکن توسط بخش خصوصی در رتبه چهارم هستیم.

ملک گفت: خوشبختانه بخش خصوصی پا به پای بخش دولتی در تولید مسکن قدم برداشته و در برخی مواقع پیشروتر از دولتی‌ها بوده است.

کد خبر: ۲۵۳٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha