۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
توضیحات بانک مسکن در مورد خانه‌های خالی متعلق به این بانک

توضیحات بانک مسکن در مورد خانه‌های خالی متعلق به این بانک

بانک مسکن در مورد خانه‌های خالی متعلق به این بانک اعلام کرد: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده، تنها تعداد ۶ واحد جزو املاک تملیکی و ملکی این بانک شناسایی شده و تعداد ۷۵۷۵ واحد مسکونی متعلق به بانک مسکن نیست.

به گزارش بازار، بانک مسکن در اطلاعیه‌ای با اشاره به موارد عنوان شده در خصوص تعداد خانه‌های خالی متعلق به این بانک در رسانه‌ها، اعلام کرد: با توجه به راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان در راستای اجرای تکالیف قانونی توسط وزارت راه و شهرسازی، در تاریخ نهم آذر ماه سال ۱۴۰۱، این وزارتخانه طی چند مرحله۷۵۸۱ واحد مسکونی را تحت مالکیت این بانک معرفی کرده است.

طبق بررسی‌های به‌عمل آمده از طریق استعلام‌ کدپستی و تحقیقات میدانی، تنها تعداد ۶ واحد جزو املاک تملیکی و ملکی این بانک شناسایی شده است و الباقی واحدهای معرفی‌شده به تعداد ۷۵۷۵ واحد مسکونی متعلق به بانک مسکن نبوده و به دلیل اشکالات موجود در سامانه املاک و اسکان حذف این واحدها از واحدهای تحت مالکیت با مشکلاتی مواجه شده بود.

لیکن با همکاری نماینده معرفی‌شده وزارت راه و شهرسازی عملیات حذف این واحدها از ۳ روز گذشته آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

علاوه بر شناسایی واحدهای فوق و شروع عملیات حذف آن‌ها، تعداد ۱۲۴ واحد مسکونی مستقل در سطح کشور تحت مالکیت و بهره‌برداری این بانک قرار دارد که عملیات ثبت اطلاعات ۱۰۸ واحد از واحدهای مسکونی مذکور در سامانه ملی املاک و اسکان ضمن اخذ اطلاعات تکمیلی مورد نیاز از استان‌ها تکمیل شده و ۱۶ واحد باقی‌مانده به دلیل مشکلات مربوط به عدم وجود سند مالکیت و یا مبایعه‌نامه تاکنون فراهم نشده است.

علی‌رغم موارد مطروحه و مکاتبات و اطلاع‌رسانی صورت‌گرفته با وزارت راه و شهرسازی و حتی انتشار اطلاعات رسمی توسط وزارت محترم امور اقتصادی و دارایی؛ بخش اخبارشبانگاهی ۲۰:۳۰در تاریخ ۱۴۰۲/۸/۷ تعداد ۸۰۰۰ واحد مسکونی خالی در سراسر کشور متعلق به بانک مسکن را معرفی کرد که این موضوع صحت نداشته و فاقد موضوعیت است.

کد خبر: ۲۵۳٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha