۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
سیستم‌ برندهای کنترل آمریکایی مهندسی معکوس شده است|آسیب به شوریجه در اثر نبود سرمایه
مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز

سیستم‌ برندهای کنترل آمریکایی مهندسی معکوس شده است|آسیب به شوریجه در اثر نبود سرمایه

نوشادی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با بیان اینکه سیستم‌ برندهای کنترل آمریکایی مهندسی معکوس شده است، گفت:پروژه شوریجه در اثر نبود سرمایه آسیب می بیند بنابراین باید تزریق بودجه جدی گرفته شود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: رضا نوشادی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز در مراسم هفته پدافند غیرعامل در صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایستکاه بازرگان حدود ۲۰ سال پیش ساخته شده و امکانات ارتباطی ما با خارج از کشور آنجا برقرار است و می‌توانست یکی از نقاط تهدید و نفوذ به کل شبکه گاز باشد اما ما این ایستگاه را ارتقا دادیم و بحث امنیت سایبری آنجا به گونه‌ای ارتقا یافت که تهدیدات به پایین‌ترین سطح رسید.

وی تصریح کرد: یکی از اقدام‌هایی که از دو سال پیش در دستور کار قرار دادیم ساخت و ارتقای سامانه‌ها و سیستم‌های کنترل بود زیرا هشدارهای زیادی برای استفاده نکردن از آنها دریافت کردیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: برای استفاده برخی برندها که نرم‌افزارهای جاسوسی داشتند، منع شدیم و اکنون چند ایستگاه تقویت فشار کشور با سیستم کنترل بومی کار می‌کند و سیستم‌ برندهای کنترل آمریکایی مهندسی معکوس شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای پایداری خدمت‌رسانی نیازمند توجه‌های خاص بودجه‌ای هستیم، اظهار داشت: نیاز است تا سازمان پدافند غیر عامل کشور، شرکت ملی گاز ایران را در این حوزه حمایت کند تا جریان سرمایه‌گذاری ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی ایستگاه آرادان منجر به پایداری تهران از شمال شرق شد، گفت: تکمیل شبکه گاز رینگ شرقی کشور در مرحله طراحی و برون‌سپاری این پروژه‌ها اقدام‌های ویژه‌ای انجام شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: یکی از پروژه های مثال زدنی احداث خط لوله ۳۰ اینچ لافت - گورزین و انشعاب ۱۶ اینچ شهرک صنعتی خلیج فارس به روش مهندسی، تأمین و ساخت اجرا می شود این پروژه که ۲۸ اسفند آغاز شده اکنون ۷۲ درصد پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: در پروژه یاد شده طولانی ترین حفاری افقی در دنیا به طول ۳ هزار متر انجام شده است.

وی بر لزوم تزریق بودجه به پروژه شوریجه اشاره و تاکید کرد: این پروژه در اثر نبود سرمایه آسیب می بیند بنابراین باید تزریق بودجه جدی گرفته شود.

نوشادی خاطرنشان کرد: ثبات خدمت رسانی نیاز به بودجه دارد و امیدواریم پدافند غیر عامل این موضوع را مدنظر قرار دهد.

کد خبر: ۲۵۳٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha