۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
قیمت مرغ بازنگری شود | نیاز به تسهیلات برای تامین بذر کشاورزی
رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان:

قیمت مرغ بازنگری شود | نیاز به تسهیلات برای تامین بذر کشاورزی

گرگان- برزعلی، رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: استان گلستان درسال به ۸۰ هزار تن بذر نیاز دارد و برای تامین آن باید حداقل هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرد.

محمد برزعلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان در سال به ۸۰ هزار تن بذر نیاز دارد تا در اختیار کشاورزان استان قرار بگیرد که برای تامین آن باید حداقل هزار میلیارد تومان در این حوزه تسهیلات دریافت کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه گلستان یکی از اصلی ترین تامین کنندگان گوشت مرغ پایتخت محسوب می شود، افزود: وزرات جهاد کشاورزی باید نگاه ویژه تری به تولید کنندگان صنعت طیور گلستان داشته و آنها را مورد حمایت بیشتری قراردهد.

وی ادامه داد: قیمت دستوری باعث شده تا تولید کنندگان با تمام ظرفیت خود به تولید نپردازند زیرا از نظر فعالان این عرصه هزینه های تولید با قیمت در بازار محصول همخوانی ندارد.

بزرعلی اضافه کرد: دولت باید در قیمت گذاری مرغ بازنگری کرده و شرایط اقتصادی تولید کنندگان در تعیین نرخ مصوب مرغ در نظر بگیرد.

وی با اشاره به این نکته که ۱۱ درصد تولید گندم در کشور در گلستان انجام می شود، یادآورشد: سهم گلستان از توزیع کود در کشور فقط ۶ درصد است که با توجه به تنوع تولیدات کشاورزی دراستان این میزان کود کافی نیست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در سال آینده گلستان بالغ بر ۲۲۰ هزارتن کود نیاز دارد تا تغذیه مناسب به تولیدات کشاورزی تزریق شود.

بزرعلی با بیان این موضوع که در سال گذشته جهادکشاورزی گلستان ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرارداده، اظهارکرد: ورزات جهاد کشاورزی باید میزان تخصیص اعتبارات بخش کشاورزی گلستان را ارتقا دهد.

کد خبر: ۲۵۳٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha