۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
زنجان ۵۵۰ میلیون دلار صادرات داشته است
طی ۱۰ سال گذشته؛

زنجان ۵۵۰ میلیون دلار صادرات داشته است

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: صادرات استان طی ۱۰ سال گذشته ۵۵۰ میلیون دلار بوده و باید به هدف‌گذاری لازم برسیم. 

به گزارش خبرنگار بازار، علی یگانه فرد ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل اتاق بازرگانی زنجان، از تصویب نقشه راه تجارت خارجی استان خبر داد و گفت: برای این نقشه راه بیش از شش ماه کار کارشناسی در اتاق بازرگانی زنجان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: صادرات زنجان طی ۱۰ سال گذشته ۵۵۰ میلیون دلار بوده و باید به هدف گذاری لازم برسیم. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان با همکاری سازمان های مختلف صورت گرفته و به دنبال توسعه هرچه بیشتر صادرات هستیم و این نقشه راه به صورت پلکانی و با هدف گسترش روابط خارجی تدوین شده است.

یگانه فرد گفت: نقشه راه تجارت خارجی، طی سال های پیش رو میتواند طیف وسیعی از پتانسیل های مغفول مانده صنایع استان و استعدادهای کمتر دیده شده سایر صنایع را در بر گیرد.

وی  ابراز کرد: برنامه های تجارت خارجی استان زنجان در سالهای گذشته به صورت کوتاه مدت دنبال شده  و  این برنامه ها وابسته به متغیرهایی از جمله سیاست خارجه و دیگر عوامل دخیل بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، گفت: یکی از عوامل مهم توسعه و جهش تولید برای عملیاتی کردن شعار سال، توسعه صادرات غیرنفتی است.

یگانه فرد تصریح کرد: در سال ۹۱ هدف گذاری برای صادرات استان زنجان هدف گذاری یک میلیارد دلاری در نظر گرفته شده بود که هنوز به آن عدد نرسیده ایم.
 

کد خبر: ۲۵٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha