۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
معیشت کشاورزان در گلستان تامین نمی شود | عدم استقبال از کشت گندم
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

معیشت کشاورزان در گلستان تامین نمی شود | عدم استقبال از کشت گندم

گرگان- سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: معیشت کشاورزان در گلستان تامین نمی شود برای همین در اکثر زمین های کشاورزی کشت دوم انجام می شود.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مهمترین بخش کشاورزی مرکز تحقیقات است که با تحقیق پژوهش و به کار گیری تکنولوژی می تواند به افزایش بهره وری این بخش و حفاظت از منابع آب و خاک کمک کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با بیان اینکه در گذشته محصولات کشاورزی در یک کشت انجام می شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز اگر تناژ محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند کشاورز یک کشت محصول انجام خواهد داد اما از آنجایی که معیشت کشاورز تامین نمی شود او مجبور است به سراغ کشت دوم برود که این آسیب جدی برای منابع آب و خاک را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در نمایشگاه ادوات کشاورزی که در گلستان برگزار شد دستگاه های خوبی برای افزایش عملکرد و کاهش استفاده از سموم در معرض دید قرار گرفت که اگر شرایط فراهم شود که کشاورزان بتواند از این دستگاه استفاده کنند دستاورد خوبی برای بخش کشاورزی به همراه دارد.

سنگدوینی باتاکید بر این مساله که باید به تکنولوژی در این حوزه توجه شود، خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات باید به این سمت برود که کشاورزان محصولی را کشت کنند که با استفاده از تکنولوژی هم افزایش بهره وری و هم کاهش استفاده از سموم را داشته باشند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: در حال حاضر به دلیل کاهش عملکرد کشاورزان گلستان انگیزه ای برای کشت گندم ندارند، در حالی که گندم یک محصول استراتژیک است که باید کشت آن مورد توجه قرار بگیرد.

وی در خاتمه متذکر شد: گلستان قطب کشاورزی است و اگر به این حوزه توجه شود چشم انداز و دستاوردهای خوبی می توان برای استان به ارمغان بیاورد.

کد خبر: ۲۵۲٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha