۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور:

بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود

خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه راه‌آهن همدان- سنندج به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با اجرای این پروژه بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

به گزارش بازار، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در نشست خبری امروز سه‌شنبه ۹ آبان ماه با اشاره به اینکه این شرکت مجری پروژه‌های ریلی است، یادآور شد: در دولت سیزدهم پروژه‌های ریلی در حال ساخت اولویت بندی شد و پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی و هزینه بالاتر در اولویت تکمیل و بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: بر همین مبنا سال گذشته پروژه زاهدان_ خاش به عنوان بخشی از کریدور ریلی شرق کشور به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بهره‌برداری از ۴ پروژه دیگر به طول ۴۰۷ کیلومتر مسیر ریلی جدید برای امسال هدفگذاری شده که از میان آن‌ها، راه‌آهن بستان آباد به تبریز به بهره‌برداری رسید و به این ترتیب اتصال به مرکز استان آذربایجان شرقی ممکن شد.

به گفته خادمی دومین پروژه، اتصال کردستان به شبکه ریلی و احداث مسیر ریلی همدان به سنندج بود که این راه‌آهن بخشی از کریدور شرق به غرب به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور هدف این مسیر ریلی را تمرکز بر جابه‌جایی بار دانست و افزود: تلاش می‌کنیم کارخانجات هم با متصل شدن به این شبکه‌ ریلی بتوانند از امکانات استفاده کنند.

به گفته خادمی تا کنون ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و ارزش روز آن ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده و یکی از کامل‌ترین مسیرهای ریلی با زیباترین ایستگاه راه‌آهن در سنندج است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۱۴ هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور گفت: حدود ۳۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در دست احداث است و حدود ۵ هزار کیلومتر راه‌آهن نیز در حال مطالعه قرار دارد.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha