۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
هوشمندسازی لوازم خانگی در اولویت وزارت صمت
مدیر کل دفتر صنایع تخصصی لوازم خانگی وزارت صمت مطرح کرد

هوشمندسازی لوازم خانگی در اولویت وزارت صمت

­مدیر کل دفتر صنایع تخصصی لوازم خانگی وزارت صمت گفت: با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده، هوشمندسازی لوازم خانگی در اولویت وزارت صمت قرار دارد.

به گزارش بازار، محسن شکراللهی، افزود: اکنون در برخی لوازم آشپزخانه مانند اجاق گازها، یخچال، ماشین لباسشویی و لوازم خانگی کوچک هوشمندسازی اتفاق افتاده است و شرکت‌های دانش بنیان توانسته اند برخی از نیازها در این حوزه را شناسایی کنند و تلاش بر این است نیازها را تجمیع کنیم.

وی گفت: مشکل عمده در لوازم خانگی کشور در حوزه فناوری و دانش بنیان این بوده که انبار فناوری را شاهدیم، یعنی شرکت‌های دانش بنیان یکسری محصولات را برای بازار ارائه می‌دهند که شاید بازار با آن فاصله دارد؛ باید آن را گام به گام جلو ببریم یعنی نیاز بازار را با مهارت‌هایی که در شرکت دانش بنیان ارائه می‌شود تطبیق دهیم همچنین تلاش بر این است که نیازهای فناورانه را به صورت تجمعی ارائه دهیم.

شکراللهی کمبود مواد اولیه را یکی از چالش‌های تولیدکنندگان لوازم خانگی دانست و گفت: ابتدای امسال تولیدکنندگان با چالش مواد اولیه رو به رو بوده اند که تاکنون این چالش تا حد زیادی برطرف شده است. مشکل دیگر، بحث رکود در بازار است که در برخی محصولات باعث کاهش قدرت نقدینگی واحدها شده است، این چالش را نیز تا پایان سال برطرف خواهیم کرد.
مدیر کل دفتر صنایع تخصصی لوازم خانگی وزارت صمت گفت: مشکلی که اصولا در نیمه دوم سال به وجود می‌آید، افزایش تقاضا است که در این حوزه نیز سعی می‌کنیم ارز و مواد اولیه مورد نیاز صنایع را تامین کنیم.

وی با اشاره به مشکل تولید کنندگان در حوزه مواد اولیه گفت: کمک وزارت صمت در این حوزه کاهش تعرفه واردات برخی محصولات است تا واردات راحت‌تر انجام شود؛ همچنین در همکاری با دفتر معدنی و پلیمری وزارت صمت بنا داریم قراردادهای بلند مدت در برخی اقلام ببندیم منعقد کنیم.
مدیر کل دفتر صنایع تخصصی لوازم خانگی وزارت صمت در خصوص معیار سنجش کیفیت لوازم خانگی ایرانی، گفت: نظام استاندارد کشور بر اساس استانداردهای بین المللی تعریف و اجرا می‌شود،، اما برای رقابت و بازارسازی مجموعه‌های صنعتی باید استانداردهایی فراتر از این پیگیری کرد. تلاش می‌کنیم که با تشکیل یک مجموعه اختصاصی، طرح‌ها و محصولات این حوزه در مقیاس اقتصادی تعریف شود.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha