۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
بانک‌های مرکزی دنیا ۳۳۷ تن طلا خریدند

بانک‌های مرکزی دنیا ۳۳۷ تن طلا خریدند

بانک‌های مرکزی در سطح جهان سومین خرید قوی طلا در سه ماهه را ثبت کردند.

به گزارش بازار، گزارش شورای جهانی طلا در روز سه‌شنبه نشان داد که بانک‌های مرکزی شاهد سومین سه ماهه قوی خرید خالص این فلز گرانبها به میزان ۳۳۷ تن در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ بوده‌اند.

این شورا در گزارش سه ماهه خود اعلام کرد که علیرغم افزایش خریدهای بانک مرکزی، این خریدها در سه ماهه سوم سالانه ۲۷ درصد کاهش داشته است.

تعداد ثبت شده در سه ماهه سوم گذشته به دلیل فشار تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و افزایش تقاضا برای پناهگاه‌های امن برای سرمایه گذاری است.

تقاضای بانک‌های مرکزی طی ۹ ماهه امسال به ۸۰۰ تن رسید که رکورد جدیدی در این مدت محسوب می‌شود.

شورای طلا انتظار دارد این سری خرید قوی از سوی بانک‌های مرکزی تا پایان سال به مسیر خود ادامه دهد.

تقاضای جهانی برای همه بخش‌ها در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ با کاهش ۶ درصدی به ۱۱۴۷ تن در مقایسه با ۱۲۱۹ تن در سه ماهه مشابه سال قبل رسید.

مجموع عرضه طلا در سه ماهه سوم سال ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و تولید معادن از ابتدای سال تاکنون به رکورد ۲۷۴۴ تن رسیده است.

در این گزارش آمده است که افزایش قیمت طلا همچنان به حمایت از بازیافت به ۲۸۹ تن یا ۸ درصد بیشتر بر مبنای سالانه ادامه داده است.

طلا به عنوان ذخیره ارزش و پناهگاه امنی برای سرمایه گذاری در مواقع بحران‌ها و جنگ‌ها مورد تقاضا است، با این حال، تقاضا تحت تأثیر افزایش نرخ بهره است که جذابیت فلز زرد برای سرمایه گذاری را کاهش می‌دهد.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha