۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
تعیین تکلیف ۱۰ هزار معدن راکد تا پایان امسال
معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت:

تعیین تکلیف ۱۰ هزار معدن راکد تا پایان امسال

معاون امور معادن و فرآوری مواد صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان امسال ۱۰ هزار معدن راکد در سراسر کشور با برگزاری مزایده تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش بازار، رضا محتشمی پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: پارسال۱۵۰۰ معدن با تعیین مالکیت جدید، احیا و به چرخه تولید بازگشت و امسال هم تعدادی در لایه مزایده هستند و باید تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: اگر امکان واگذاری معادن وجود دارد، باید در مرحله مزایده قرار گرفته و به مردم واگذار شوند و اگر امکان واگذاری شان وجود ندارد، نباید در لایه مزایده قرار می‌گرفت.

وی با اشاره به برنامه وزارت صمت در خصوص محدوده‌هایی بدون متقاضی افزود: ممکن است یک محدود به دلیل نداشتن شرایط مناسبی متقاضی نداشته باشد که امسال تمرکز روی شناسایی محدوده‌های که اجازه فعالیت دارند، اما متقاضی ندارند است.

محتشمی پورد ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ همنین برنامه دنبال می‌شود و دلایل نبودن متقاضی برای محدوده‌ها شناسایی می‌شود که برخی از این محدوده‌ها محدوده‌هایی هستند که ذخیرشان به اتمام رسیده و بر اساس اسنادی که دارند ذخیره ندارند بعضی هم ممکن است به دلیل دوری از مسیر یا به دلیل کوچکی ذخیره متقاضی نداشته باشند که باید برای این‌ها تصمیم گیری شود.

وی همچنین با اشاره به آزاد سازی محدوده‌های بدون متقاضی افزود: اگر این ظرفیت وجود داشته باشد که محدوده‌ها در قالب بسته‌های سرمایه گذاری ارائه شوند به مزایده گذاشته می‌شود و در صورت نداشتن متقاضی در نهایت محدوده‌ای که تقاضای فعالیت معدنی وجود نداشت رهاسازی می‌شود.

کد خبر: ۲۵۲٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha