۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
اجرای طرح «یاوران تولید» گامی مهم در کشاورزی البرز است
معاون علمی وزارت جهاد کشاورزی در کرج:

اجرای طرح «یاوران تولید» گامی مهم در کشاورزی البرز است

کرج- معاون علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر ظرفیت استان البرز در بخش تحقیقاتی کشاورزی گفت: امسال با اجرای «طرح یاوران تولید» گام های مهمی برداشته و اتفاقات خوبی در کشاورزی البرز رقم خواهد خورد.

به گزارش بازار، حسین نوری در حاشیه همایش طرح یاوران تولید استان البرز که پیش از ظهر یکشنبه در مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور، در کرج برگزار شد با اشاره به اهمیت تولید محصولات استراتژیک کشاورزی، از هدف‌گذاری برای تولید گندم خبر داد و گفت: کشور ظرفیت بالایی در حوزه تولیدات کشاورزی دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون توانسته ایم حدود ۳۰ درصد ظرفیت تحقیقاتی در بخش کشاورزی را وارد عرصه کنیم، افزود: امیدواریم بتوانیم در شرایط کنونی آن را به بالای ۵۰ درصد برسانیم.

معاون علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در مقابل سطح زیر کشت کشور از منابع تحقیقاتی داخلی به طور محدودی استفاده شده است اما امیدواریم با تعیین اولویت‌های کشور که تولید محصولات استراتژیک است، بتوانیم با هدف گذاری صحیح در این زمینه تولید گندم و دیگر محصولات استراتژیک برای افزایش سطح تولید اقدام کنیم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری کارهای تحقیقاتی بر افزایش سطح کشت محصولات کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت کشور می‌توانیم سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصد عملکرد تولید را با تحقیقات بهبود بخشیم.

نوری با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر استان ها از ظرفیت‌های تحقیقاتی در بخش کشاورزی ورود کرده و استفاده می‌کنند، افزود: استان‌های خراسان رضوی، فارس و مازندران در این امر شاخص هستند.

معاون علمی و فناوری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار کشاورزی و منابع موجود که می‌تواند نقش مهمی در خود اتکایی داشته باشد، گفت:محدودیت‌های کنونی می تواند فرصتی برای دست یابی به ظرفیت‌های داخلی کشور در بخش کشاورزی باشد.

نوری با تاکید بر ظرفیت البرز در بخش تحقیقاتی کشاورزی گفت:  امسال با اجرای طرح یاوران تولید، گام‌های مهمی در بخش کشاورزی برداشته خواهد شد و اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی اظهار کرد: بخشی از بهره برداران و کشاورزان ما شرایط و زمینه استفاده از کارهای تحقیقاتی را دارند و فعالیت در این حوزه در گذشته به عهده بخش ترویج  کشاورزی بود اما اکنون با توجه به اهمیت موضوع به طور مشترک بین اجرا، تحقیق و ترویج جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۵٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha