۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
افتتاح راه‌آهن همدان - سنندج با حضور رئیس‌جمهور
استاندار همدان اعلام کرد:

افتتاح راه‌آهن همدان - سنندج با حضور رئیس‌جمهور

همدان - استاندار همدان از افتتاح راه‌آهن همدان - سنندج طی روزهای آینده خبر داد و گفت: این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد با تشریح آخرین وضعیت راه‌آهن همدان اظهار کرد: خط راه‌آهن تهران _ همدان _ سنندج ۴۰۲ کیلومتر است که ۲۵۱ کیلومتر آن از تهران تا همدان قبلاً بهره‌برداری شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: ۱۵۱ کیلومتر نیز که بخش دوم این مسیر از همدان تا سنندج است طی روزهای آینده در سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار همدان افزود: برای مسیر راه‌آهن همدان _ سنندج تاکنون یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای ساخت مسیرهای جانبی، زیرگذر و تکمیل ایستگاه‌های میانی آن نیازمند دو هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی گفت: در این مسیر ۱۸ ایستگاه وجود دارد که ۱۱ ایستگاه بین تهران تا همدان و هفت ایستگاه نیز در مسیر همدان تا سنندج است.

قاسمی‌فرزاد افزود: با پیگیری‌های انجام شده و دستور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، مشکلات مسیر این خط راه‌آهن، راه دسترسی به ایستگاه همدان و تکمیل و تجهیز نهایی آن نیز در دستور کار قرار گرفته و به زودی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۲۵۲٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha