۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
پروازها به فرودگاه نجف افزایش یافت

پروازها به فرودگاه نجف افزایش یافت

تعداد پروازها به نجف امروز افزایش یافته و از فرودگاه امام خمینی (ره) به ۴ پرواز رسیده است. البته همچنان برخی از شرکت‌های هواپیمایی کشورمان، پروازی به فرودگاه نجف ندارند.

به گزارش بازار، پس از تعطیلی موقت فرودگاه نجف برای تعمیرات، از روز گذشته پروازهای ایرانی هم در این فرودگاه نشستند. البته روز گذشته فقط ۲ پرواز از شرکت‌های هواپیمایی کشورمان زائران و مسافران را به نجف منتقل کرد.

افزایش پروازها به نجف از امروز
از امروز تعداد پروازهای داخلی که به مقصد نجف حرکت می‌کنند، از تهران به چهار پرواز رسیده است. البته همچنان برخی از شرکت‌های هواپیمایی که روزانه یک پرواز به نجف داشتند، در لیست پروازها حضور ندارند.

همچنین برنامه اعزام برخی از کاروان‌های زیارتی تغییر کرده است. بر اساس برنامه دفاتر زیارتی روزانه بیش از هفت سفر هوایی به عتبات صورت می‌گرفت که اکنون با تغییر در برنامه پروازها به نجف، اعزام این کاروان‌ها هم به زمانی دیگر موکول شده است.

ادامه محدودیت پروازی در فرودگاه نجف
با توجه به اینکه هنوز برخی از شرکت‌های هواپیمایی کشورمان که هواپیمای آنها با ظرفیت بالا هستند، امکان فعالیت در فرودگاه نجف را ندارند، برنامه اعزام زائران هم با مشکلاتی همراه شده است.

با این وجود، برخی از شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه بغداد می‌نشینند و زائران و مسافران را جابجا می‌کنند. امروز از فرودگاه امام خمینی (ره) به بغداد پنج پرواز برنامه‌ریزی شده که از این تعداد فقط یکی از پروازها شرکت عراقی است و چهار پرواز دیگر، ایرلاین‌های کشورمان هستند.

بازگشت برخی زائران عتبات از فرودگاه بغداد
همچنین در روزهای گذشته که فرودگاه نجف تعطیل بود، برخی از زائران در عراق در بلاتکلیفی بودند که برخی از این زائران با هماهنگی انجام شده و اختصاص پرواز فوق العاده در فرودگاه بغداد، به کشور بازگشتند.

به گزارش فارس، در روزهای گذشته با محدودیت اعمال شده در فرودگاه نجف، بسیاری از پروازهای ایرانی امکان فعالیت در این فرودگاه را ندارند و همین امر هم موجب شده تا برنامه اعزام زائران به عتبات لغو یا به زمان دیگری موکول شود.

کد خبر: ۲۵۲٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha