۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
تأمین سرمایه در گردش از مشکلات تولیدکنندگان فولاد است
صادرکننده نمونه فولاد؛

تأمین سرمایه در گردش از مشکلات تولیدکنندگان فولاد است

قزوین- صادرکننده نمونه صنعت فولاد، تأمین سرمایه در گردش را یکی از مشکلات تولیدکنندگان دانست و گفت: اگر مشکلات بروکراسی اداری ما برطرف شود، می‌توانیم صادرات شرکت را سه برابر کنیم.

نصرالله ایزدپناه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به جلسه‌ تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر با رهبر معظم انقلاب در بیت رهبری گفت: ایشان فرمودند با توجه به مشکلاتی که در جهان ایجاد شده و نفت آن جایگاه گذشته را ندارد، صادرات محصولات غیرنفتی می‌تواند جایگاه خوبی را داشته باشد.

وی اضافه کرد: سال‌های پیش حدود ۴۵ تا ۵۰ میلیون دلار صادرات داشتیم و در یکی دو سال اخیر به دلیل تحریم و یک‌سری مشکلات صادر ما کمتر شده و امروز در مجموعه هفت‌الماس تلاش می‌کنیم تا دوباره به صادرات ۵۰ میلیون دلار در سال برسیم.

ایزدپناه با اشاره به طرح توسعه گروه صنعتی خود برای راه‌اندازی شرکت فولاد فراد گفت: با راه‌اندازی این شرکت صادرات گروه هفت‌الماس سه برابر شده و به ۱۵۰ میلیون دلار در سال خواهد رسید. ضمن اینکه فولاد فراد مواد اولیه مورد نیاز هفت‌الماس را تولید خواهد کرد و در این حوزهبه خودکفایی می‌رسیم.

وی با ذکر اینکه مشکلات عدیده‌ای در حوزه صنعت فولاد نداریم، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما بروکراسی‌ اداری است که امیدواریم با توجه و عنایت استاندار، مدیران استانی و نمایندگان مجلس این بروکراسی اداری کم شود.

مدیر گروه صنعتی هفت‌الماس با یادآوری اینکه پنج سال پیش با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنیم، ادامه داد: در حال حاضر با ۶۰ درصد ظرفیت کار می‌کنیم و این نشان می‌دهد که تلاش در مجموعه مدیریت استان قزوین صورت گرفته است.

وی تأمین سرمایه در گردش را یکی از مشکلات تولیدکنندگان فولاد و محصولات فولادی دانست و گفت: اگر بتوانیم سرانه بییشتری از این سرمایه در گردش کسب کنیم، می‌توانیم رهاورد خیلی‌بهتری داشته باشیم. با توجه به اینکه محصولاتمان را به کشورهای اروپایی، سی‌آی‌اس، خاوردور و آفریقایی صادر می‌کنیم، اگر مشکلات بروکراسی اداری ما برطرف شود، می‌توانیم جایگاه بهتری داشته باشیم و از ۵۰ به ۱۵۰ میلیون دلار صادرات برسیم.

ایزدپناه با تأکید بر لزوم مصرف ارز حاصل از صادرات برای واردات ماشین‌آلات، مواد اولیه و در نهایت توسعه صنعت فولاد تصریح کرد: این به ما در راستای توسعه واحدهای تولیدی کمک زیادی می‌کند.

کد خبر: ۲۵۲٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha