۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
تولیدکنندگان پتروشیمی نرخ محصولات خود را افزایش داده‌اند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تولیدکنندگان پتروشیمی نرخ محصولات خود را افزایش داده‌اند

قزوین- جعفر زاده، صادرکننده نمونه ملی با بیان اینکه تولیدکنندگان پتروشیمی نرخ محصولات خود را افزایش داده‌اند، گفت: پلاستیک مورد مصرف در واحد بسته‌بندی طی سه هفته اخیر دو بار افزایش قیمت داشته است.

غلامحسین جعفرزاده شایان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار رفع مشکل نحوه برگشت ارز تعهد حاصل از صادرات و تسهیل این فرآیند را بزرگ‌ترین مطالبه خود از سازمان توسعه تجارت دانست و بیان کرد:‌ نباید در شرایطی که دلار بالای ۵۰ هزار تومان قیمت دارد، ارز خود را ۴۰ هزار تومان در سامانه نیما بفروشیم.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون همه تولیدکنندگان پتروشیمی نرخ محصولات خود را افزایش داده‌اند به عنوان مثال پلاستیک مورد مصرف در واحد بسته‌بندی شرکت ما طی سه هفته اخیر با دو بار افرایش قیمت روبه‌رو شده که در هر مرتبه قیمت آن هفت درصد بیشتر شده است و این قابل قبول نیست.

جعفرزاده شایان با اشاره به اینکه در چنین شرایطی مجبوریم دلار را ۲۵ درصد زیر قیمت بازار بفروشیم و تعهد افزایش صادرات را هم انجام دهیم، بیان کرد: به دست آوردن بازارهای صادراتی سخت و نگه‌داشتن آن با رقبای قدرقدرت جهانی و خارجی سخت‌تر است.

این تولیدکننده حوزه صنایع تبدیلی از گشایش‌های جدیدی در حوزه اشتغال‌زایی استان خبر داد و گفت: مشکل تأمین نیرو یکی از مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم.

جعفرزاده شایان با اشاره به گوشه‌هایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تصریح کرد: در ارتباط با بانک‌ها و صندوق ضمانت صادرات ایران نقش اتحادیه صادرکنندگان جدی و مؤثر بوده و در ادامه هم با بانک‌ها به همین منوال عمل شده و با جلسات حضوری در استان قزوین و تهران نه تنها رفع مشکل شده، با تغییر نگاه مدیران مواجه شدیم و نتیجه مثبت گرفتیم.

کد خبر: ۲۵۲٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha