۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
امضای تفاهمنامه مشترک میان عربستان و فنلاند برای توسعه اقتصاد دیجیتال
خبرگزاری دولتی عربستان خبر داد؛

امضای تفاهمنامه مشترک میان عربستان و فنلاند برای توسعه اقتصاد دیجیتال

دولت عربستان سعودی از امضای تفاهمنامه مشترک میان این کشور و فنلاند برای توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه اقتصاد دیجیتال خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ دولت عربستان سعودی از امضای تفاهمنامه مشترک میان این کشور و فنلاند برای توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه اقتصاد دیجیتال خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، عبدالله السواحه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی و ویل تاویو وزیر توسعه و تجارت خارجی فنلاند تفاهمنامه مشترک میان دولت های دو کشور بر سر توسعه اینترنت پر سرعت و فناوری های وابسته به آن مانند اینترنت اشیاء، اینترنت وایرلس و فضای ابری را در ریاض به امضا رسانده اند.

این تفاهمنامه همچنین به موضوعات دیگری همچون انجام تحقیقات گسترده امکان سنجی برای گسترش شبکه اینترنت عربستان سعودی و همچنین، زیرساخت های مربوط به آن را در بر می گیرد.

گفته می شود تفاهمنامه مذکور در راستای تحقق اهداف مذکور در سند چشم انداز توسعه ۲۰۳۰ محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی تنظیم شده و احتمالا بخش مهمی از آن نیز در خصوص توسعه فناوری های زیرساختی کلان پروژه شهر هوشمند نئوم خواهد بود.

قرار است شرکت های معرفی شده از سوی دو کشور، در راستای توسعه همکاری های مشترک اقدام به تاسیس شرکت هایی مشترک در فنلاند و عبستان سعودی نمایند.

لازم به ذکر است، حجم تجاری میان عربستان سعودی و فنلاند حدود ۶۴۵ میلیون دلار برآورد شده است که مهمترین بخش های همکاری مشترک میان دو کشور به بخش هایی چون پروژه های تحقیقاتی، آموزش، شرکت های استارت آپی و نوآوری مربوط می شود.

کد خبر: ۲۵۲٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha