۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
بیش از دو میلیون هکتار از مزارع کشور زیر کشت گندم قرار گرفت
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی:

بیش از دو میلیون هکتار از مزارع کشور زیر کشت گندم قرار گرفت

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون، بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هکتار از مزارع کشور زیر کشت گندم رفته است و عملیات کشت همچنان ادامه دارد.

به گزارش بازار، سهراب سهرابی در جلسه ستاد زراعت استان آذربایجان غربی با اعلام اینکه برای تولید نزدیک به ۱۴ میلیون تن گندم در کشور در حال برنامه‌ریزی هستیم، افزود: برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ کشت ۵.۹ میلیون هکتار گندم آبی و دیم را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

سهرابی تصریح کرد: برای کشت سال زراعی جاری بیش از ۴۵۰ هزار تن بذور اصلاح شده لیبل دار گندم تهیه و تدارک دیده شده و عملیات بوجاری و ضدعفونی بذور در حال انجام است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار تن بذر گندم میان کشاورزان توزیع شده و میزان توزیع بذور گندم تاکنون بیش از دو برابر مدت مشابه سال گذشته است.

وی بیان کرد: کودهای شیمیایی که از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تدارک دیده شده در استان‌های کشور در حال توزیع است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تغذیه متعادل مصرف کودهای شیمیایی، کنترل آفات و بیماریها، توسعه کشت‌های مکانیزه، توسعه روش‌های نوین آبیاری، آموزش کشاورزان و کارشناسان، ارزیابی کیفیت گندم تولیدی و آزمون خاک را از مهم‌ترین پروژه‌ها در حوزه تولید گندم برشمرد.

وی در عین حال به گندمکاران توصیه کرد: برای تولید بهتر ضمن استفاده از بذور گواهی شده و استاندارد، اصول فنی مربوط به تاریخ کشت، تراکم بوته، عمق کاشت و مصرف متعادل کودهای شیمیایی را رعایت کنند و از ارقام جدید گندم و از خطی کارهای مجهز به کودکار استفاده کنند.

وی خواستار رعایت تناوب در کشت محصول گندم در مزارع شد و اضافه کرد: کشاورزان گندمکار در مزارع دیم، تناوب کشت حبوبات و گندم و در مزارع آبی، تناوب کشت کلزا و گندم را برای افزایش بهره‌وری خاک و تولید محصول بیشتر رعایت کنند.

کد خبر: ۲۵۲٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha