۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
اوقافی بودن زمین‌ برخی واحدهای تولیدی همدان روند دریافت کارت بازرگانی را مختل کرده است
نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان:

اوقافی بودن زمین‌ برخی واحدهای تولیدی همدان روند دریافت کارت بازرگانی را مختل کرده است

همدان - اسدی، نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان گفت: اوقافی بودن زمین‌ برخی واحدهای تولیدی در استان روند دریافت کارت بازرگانی را مختل کرده است.

خیراله اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به فرآیند پیچیده صدور کارت بازرگانی اشاره کرد و گفت: رایزنی برای حل و فصل این موضوع در دست اقدام است که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

اسدی با اشاره به فرآیند پیچیده، غیرشفاف و سلیقه‌ای تشکیل پرونده کارت بازرگانی اظهار داشت: طولانی‌شدن اخذ استعلام ها برای صدور کارت، طولانی‌شدن فرآیند صدور فیزیکی کارت پس از اخذ استعلام و برخی ناهماهنگی‌ها یا تداخلات بین برخی دستگاه‌ها از دیگر عوامل دخیل در این روند است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات فعالان اقتصادی در دریافت کارت بازرگانی، نداشتن سند مالکیت زمین‌ واحدهای تولیدی است چراکه به عنوان مثال زمین برخی واحدهای تولیدی اوقافی بوده و اغلب دارای سند نیستند.

اسدی همچنین با تاکید براینکه باید در پی تحقق و اجرای برنامه هایی باشیم که ظرفیت های آن در استان همدان وجود دارد، گفت: ایجاد بارانداز برای واردات و صادرات کالا در جلسات متعدد با مدیریت استان طرح شد و مورد توجه قرار گرفت.

احداث بندر خشک همدان می تواند برای جوانان اشتغال زایی به همراه داشته باشد و از آنجا که همدان شهر صنعتی نیست ایجاد آن به اشتغال جوانان همدانی کمک خواهد کرد

اسدی به مزیت های احداث بندر خشک در همدان اشاره کرد و افزود: احداث بندر خشک همدان می تواند برای جوانان اشتغال زایی به همراه داشته باشد و از آنجا که همدان شهر صنعتی نیست ایجاد آن به اشتغال جوانان همدانی کمک خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر محل اجرای این طرح در جاده تهران پشت انبار نفت همدان و در زمینی به مساحت ۱۰۰هکتار مدنظر قرار گرفته ضمن اینکه ایجاد این بارانداز و فعالیت آن برای پنج هزارنفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل همدان در غرب کشور حرف اول را می‌زند اما متاسفانه حدود ۶۰ درصد از وسایل حمل و نقل بار در همدان فرسوده هستند، گفت: فعالان اقتصادی استان همدان باید برای توسعه این منطقه همراه شده و همقدم پیش بروند.

کد خبر: ۲۵۲٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha