۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴
تولید گندم در قزوین ۲۵ درصد رشد می‌ کند
طی یک برنامه راهبردی؛

تولید گندم در قزوین ۲۵ درصد رشد می‌ کند

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی قزوین گفت: برنامه راهبردی استان افزایش ۲۵ درصدی تولید گندم در واحد سطح است.

علی راه‌انجام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به رتبه‌بندی تولید گندم در استان‌های مختلف گفت: معدل تولید گندم آبی در استان قزوین چهار تن در هکتار است و با مقایسه عملکرد در واحد سطح گندم آبی متوجه می‌شویم که قزوین استان دهم کشور در این حوزه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه معدل تولید گندم در واحد سطح استان قزوین کمتر از میانگین استاندارد و جهانی است، اضافه کرد: بنابراین برنامه راهبردی استان قزوین افزایش تولید گندم در واحد سطح از چهار تن در هکتار به پنج تن در هکتار است و بنابراین تا سال ۱۴۰۵ یعنی سه سال آینده معدل تولید گندم ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

راه‌انجام با اشاره به سیاست‌ها و اقدامات حوزه تولید گندم استان قزوین تا افق ۱۴۰۵ تصریح کرد: افزایش میزان تولید و توزیع بذور استاندارد گندم آبی، افزایش سطح طرح‌های خاک‌ورزی حفاظتی و توسعه روش‌های نوین کشت از جمله کشت روی پشته‌های بلند از جمله این اقدامات به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه توسعه آبیاری نواری و تغذیه کودی کامل از دیگر اقدامات توسعه‌ای در تولید گندم استان قزوین خواهد بود، ادامه داد: استفاده از ارقام تازه متناسب با اقلیم استان قزوین، نظارت بر برداشت کمباین‌ها به منظور کاهش ریزش حین برداشت و حمایت از تولید بذور مادری و گواهی‌شده در استان قزوین در قالب کشت قراردادی از دیگر اقدامات این بخش به حساب می‌آیند.

کد خبر: ۲۵۲٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha