۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
احیای ۲۶ گلخانه و واحد پرورش قارچ در همدان| ۷۹۶ فرصت شغلی ایجاد شد
معاون جهادکشاورزی همدان خبر داد:

احیای ۲۶ گلخانه و واحد پرورش قارچ در همدان| ۷۹۶ فرصت شغلی ایجاد شد

همدان - قدیمی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان از احیای ۲۶ گلخانه و واحد پرورش قارچ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ احمد قدیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ارتقای تولید، افزایش تولید و افزایش اشتغال از ابتدای سال جاری ۷۶ واحد تولیدی بخش کشاورزی با پیگیرهای مستمر احیا و افزایش ظرفیت شده است.

وی با بیان اینکه احیای واحدهای راکد در استان همدان با هم‌افزایی جمعی انجام پذیرفته است، افزود: برخی از واحدهای احیا شده در ستاد تسهیل و رفع موانع استان مطرح و برخی دیگر در بازدیدهای شهرستانی پیگیری و شناسایی شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: بازدیدهای شهرستانی و میدانی به ویژه بازدید از طرح‌های تولیدی مشکل‌دار سهم عظیمی در رفع موانع دارد.

بررسی مشکلات از نزدیک، ارائه راهکارهای کارشناسی و گره‌گشایی با برگزاری جلسات کارشناسی در بخش‌ها و زیر بخش‌های سازمان جهاد کشاورزی در دستور کار است

وی با تاکید بر اینکه بررسی مشکلات از نزدیک، ارائه راهکارهای کارشناسی و گره‌گشایی با برگزاری جلسات کارشناسی در بخش‌ها و زیر بخش‌های سازمان جهاد کشاورزی در دستور کار است.

قدیمی با اشاره به اینکه نتیجه بررسی‌ها پرداخت تسهیلات، بهسازی، واگذاری و در نهایت احیا، افزایش ظرفیت و ارتقای واحد تولیدی است، اضافه کرد: هدف نهایی بازدیدها و پیگیری‌ها با تمام توان بازگشت واحدهای راکد و نیمه راکد به چرخه تولید است.

وی یادآورشد: تاکنون ۴۰ واحد دام و طیور، ۱۰ واحد صنایع تبدیلی و ۲۶ واحد گلخانه و قارچ در استان همدان احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند که ۷۹۶ اشتغال ایجاد کرده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان مجموع سرمایه‌گذاری این تعداد واحد را ۶ هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال عنوان و با تاکید بر اینکه احیای طرح ها با برنامه‌ریزی با اولویت در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اسناد بالادستی همچون برنامه پنج ساله توسعه، سند سه ساله استان و برنامه اقتصاد مقاومتی این مهم محقق می‌شود، ادامه داد: مزیت احیای برنامه ریزی، برنامه محور بودن سازمان جهاد کشاورزی با هدف‌گذاری مشخص است.

پیگیری جذب ردیف‌های مختلف تسهیلاتی

قدیمی با اشاره به اینکه پیگیری جذب ردیف‌های مختلف تسهیلاتی از دیگر اقدامات است، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح احداثی، تکمیلی و احیایی در زمینه گلخانه‌ها، صنایع تبدیلی، طرح فراز و دام و طیور شناسایی شده است.

وی در بخش دیگر یادآور شد: آموزش و آگاهی رسانی در راستای پیشگیری و مقابله با بحران نیز با جدیت دنبال می‌شود چراکه پیشگیری در بحران میزان قابل توجهی خسارت را کاهش خواهد داد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در این حوزه در حال حاضر وام‌های خرد در راستای جبران خسارت ناشی از خشکسالی در حال پرداخت است اگرچه افزایش چتر پوشش بیمه‌ای در راستای کاهش خسارت بخش‌های کشاورزی مدنظر است.

کد خبر: ۲۵۲٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha