۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
تولیدکنندگان لوازم‌خانگی به سلامت‌محوری و مدیریت انرژی ورود کردند
مدیرکل دفتر لوازم‌خانگی وزارت صمت:

تولیدکنندگان لوازم‌خانگی به سلامت‌محوری و مدیریت انرژی ورود کردند

مدیرکل دفتر لوازم‌خانگی و اداری وزارت صمت گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه به موضوعات سلامت‌محوری و مدیریت انرژی در تولیدات خود ورود کردند.

به گزارش بازار، محسن شکراللهی امروز (شنبه) اظهار داشت: محصولات داخلی لوازم خانگی امروز در بازار کشورمان وجود دارد که نشانگر بهره مندی تولیدکنندگان از دانش بنیان‌ها و تکنولوژی روز است که نمونه آن در سرخ کن بدون روغن است.

وی افزود: بخشی از قطعات و لوازم خانگی از خارج وارد می شود و بخشی در داخل کشور تولید می شود که در وزارت صمت و با کمک انجمن لوازم خانگی درصدد تجمیع تقاضاها هستیم.

مدیرکل دفتر لوازم‌ خانگی و اداری وزارت صمت با اشاره به اینکه امسال بیست و سومین نمایشگاه لوازم خانگی با حضور ۳۰۸ شرکت تولیدی برگزار شد، گفت: در این نمایشگاه چندین اقدام تحولی از جمله برگزاری تورهای دانشجویی و دانشگاهی، مرور تجربه صنعت لوازم خانگی، آغاز گفت و گوی ملی و شناسایی فرصت‌ها و چالش‌ها انجام شد.

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در صنعت لوازم خانگی
شکراللهی با بیان اینکه وزارت صمت به دنبال تامین نیازهای فناورانه در صنعت لوازم خانگی است، گفت: یکی از موفقیت‌های این صنعت در جهان به دلیل استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در مقیاس اقتصادی برای دست یافتن به تولید انبوه است.

وی بیان‌داشت: متخصصان دانش‌بنیان برای تولید محصولات باید نیازهای بازار را تامین کنند. در همین راستا، وزارت صمت برنامه راهبردی در لوازم خانگی را تهیه کرده است تا از این طریق با انسجام بخشی به سیاست‌گذاری‌ها، اجرای سازوکارها و با حمایت سایر بخش‌های دولتی شاهد تحول در بخش صنعت لوازم خانگی باشیم.

اعطای جایزه ملی فن‌آوری و نوآوری به شرکت‌های برتر صنعت لوازم خانگی
مدیرکل دفتر لوازم‌ خانگی و اداری وزارت صمت، از اعطای جایزه ملی فن‌آوری و نوآوری به شرکت‌های برتر صنعت لوازم خانگی خبر داد و گفت: نخستین جایزه ملی در صنعت فناورانه به زودی رونمایی می‌شود و در این راستا، نزدیک به ۲ ماه است که بر اساس شاخص‌ها، شرکت‌ها و ایده‌های برتر در طراحی را مورد بررسی قرار داده ایم.

وی بیان‌داشت: دبیرخانه دائمی جایزه ملی فن آوران و نوآوری در وزارتخانه تشکیل می‌شود تا این جایزه به برترین شرکت فن‌آور، صادرکننده فن‌آور، استارت‌آپ فن‌آور، ایده فن‌آوری و نوآوری و نمونه آزمایشگاهی و بهترین طراحی صنعتی فن‌آورانه در صنعت لوازم خانگی تعلق بگیرد.

کد خبر: ۲۵۲٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha