۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
تقویت بانک‌ ها به نفع مردم است| جذب ۷۴ درصدی منابع بانکی 
رییس شورای هماهنگی بانک‌ های خراسان جنوبی:

تقویت بانک‌ ها به نفع مردم است| جذب ۷۴ درصدی منابع بانکی 

بیرجند- رییس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: هر چقدر بانک ها در استان تقویت شود نفع آن به مردم و جامعه هدفمان بر می گردد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی زرنگ ظهر شنبه در شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در استان اظهارکرد: قریب به ۴۰ هزار نفر در استان متقاضی نهصت ملی مسکن هستند که رقمی که برای تسهیلات این افراد با میزان۵۵۰ میلیون تومان برای هر متقاضی باید پرداخت شود قریب با ۲۵ همت بوده که عملاً از توان و ظرفیت شبکه بانکی استان و حتی کشور خارج است.

وی با اشاره به اینکه بانک ها براساس سهمیه ای که برایشان مشخص شده می توانند برای ارائه خدمات اقدام کنند، تصریح کرد: در سطح کلان کشور ۷۲.۵ همت برای بانک ملی مشخص شده است.

رییس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: از دستگاه های کارگزار اقتصادی این انتظار وجود دارد که از منابعی که در اختیار دارند در داخل بانک های دولتی سرمایه‌گذاری کنند.

زرنگ با اشاره به اینکه نواقصی در ارائه خدمات در بانک ملی داشته ایم، افزود: طرح مهربانی جزو طرح های جدید این بانک بوده که تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان فارغ از تمام تسهیلاتی که قبلاً مشتری تقاضا کرده باشد الان می تواند از این بانک تسهیلات را دریافت کند و شرایط امتیازی است.

وی خطاب به مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: پیگیری شما در استان بسیار می تواند کارساز باشد چون متولی حوزه اقتصاد هستید.

جذب ۷۴درصدی منابع بانکی در مهرماه

رییس شورای هماهنگی بانک های خراسان جنوبی یادآور شد: هر چقدر بانک ملی در استان تقویت شود نفع آن به مردم و جامعه هدفمان بر می گردد.

زرنگ به تکالیف این بانک اشاره داشت و گفت: بانک ملی یک بانک دولتی بوده و ۱۰۰ درصد سهام آن مربوط به دولت می‌باشد، بنابراین تکالیف دولت را باید به طور کامل و جامع اطاعت و قبول کند.

رییس شورای هماهنگی بانک های خراسان جنوبی اضافه کرد: بانک ملی در دو استان فارس و خراسان رضوی ۲۵ هزار واحد مسکن نهضت ملی را قرارداد منعقد کرده است.

زرنگ تصریح کرد: این پیشنهاد باید به مرکز داده شود که اگر قرار است اتفاقی در استان بیافتد و تداوم محرومیت در این استان از بین برود باید استان ها را طبقه بندی به استان های برخوردار، نیمه برخوردار و کم برخوردار کرده و بعد بین استان های مشابه رقابت گذاشته و عملکرد استان ها براین اساس سنجیده شود.

وی بیان داشت: بانک علاوه بر وظیفه‌مندی برای پرداخت تسهیلات مسکن تکالیف دیگر نیز برعهده دارند و این امر روند ارائه خدمات به مردم را کند و سبب نارضایتی مردم می شود.

رییس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه علی رغم تمام مشکلات که وجود دارد امروز در جشنواره جذب منابع کشور، استان خراسان جنوبی رتبه اول در بین تمام استان‌های کشور و رتبه پنجم کشوری با احتساب تهران را کسب کرده است، افزود: بالاترین امتیاز را استان در مهرماه با ۷۴درصد جذب منابع کسب که اتفاق مبارکی بوده است.

زرنگ خاطرنشان کرد: حداقل کاری که وزارت اقتصاد می تواند انجام دهد، تقویت بانک های وابسته به خود این وزارت خانه بوده که کمک به تحقق شعارهای دولت و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران می نماید.

کد خبر: ۲۵۲٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha