۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
برنامه راهبردی صنعت لوازم خانگی رونمایی می‌شود
مدیرکل دفتر لوازم خانگی و اداری وزارت صمت:

برنامه راهبردی صنعت لوازم خانگی رونمایی می‌شود

شکراللهی، مدیرکل دفتر لوازم خانگی و اداری وزارت صمت گفت: برنامه راهبردی صنعت لوازم خانگی در راستای سند راهبردی این صنعت رونمایی خواهد شد.

به گزارش بازار، محسن شکراللهی مدیرکل دفتر لوازم خانگی و اداری وزارت صمت افزود: این برنامه که با همکاری و همفکری بخش‌های مختلف کشور اعم از مجلس و دولت و بخش خصوصی تدوین شده مانند نخ تسبیح به تمرکز در سطوح مختلف از سیاست‌گذاری تا اجرا منجر می‌شود و به انسجام بیشتر در این صنعت کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: انسجام‌بخشی به سیاست‌گذاری و اجرای تنظیمات حکمرانی در صنعت لوازم خانگی عمده‌ترین تلاش امروز وزارت صمت است که نتیجه آن در افزایش رضایت‌مندی مصرف‌کنندگان و توسعه صادرات تاثیر خواهد گذاشت.

شکراللهی ادامه داد: رونمایی از جایزه ملی فن‌آوری و نوآوری در صنعت لوازم خانگی به عنوان دومین رونمایی صورت خواهد گرفت و این جایزه به برترین شرکت فن‌آور، صادرکننده فن‌آور، استارت فن‌آور و ایده فن‌آوری و نوآوری و نمونه آزمایشگاهی و بهترین طراحی صنعتی فن‌آورانه اهدا خواهد شد.

مدیرکل دفتر لوازم خانگی و اداری وزارت صمت در ادامه با بیان اینکه امسال در کنار برگزاری بیست و سومین نمایشگاه لوازم خانگی و با همکاری بخش‌های مختلف وزارتخانه و انجمن تخصصی، دو رویداد مهم دیگر اتفاق افتاد، گفت: رویداد مرور تجربه صنعت لوازم خانگی به عنوان نخستین رویداد با حضور بنیانگذاران و مدیران فن‌آور برتر در این حوزه با هدف ایجاد جریان گفتگوی ملی حول پیشرفت و بیان چالش‌های پیشرو صنعت بود که برگزار شد.

وی افزود: ارائه معکوس یا همان ریورس پیچ به‌منظور جهت‌دهی به نیازهای تجمیعی صنعت با همکاری شرکت‌های بزرگ لوازم خانگی و شرکت‌های دانش‌بنیان، دومین رویدادی بود که اتفاق افتاد.

شکراللهی با اشاره به اینکه علت رشد جهشی شرکت‌های دانش‌بنیان در دنیا عبور از مرحله انبار فن‌آوری به سمت تجمیع تقاضا در قطعه‌سازی مخصوصا محصولات دانش‌بنیان و تولید انبوه بوده است، گفت: تلاش داریم با این رویدادها و ادامه آن در ماه‌ها و سال‌های آینده به تولید در مقیاس محصولات دانش بنیان لوازم خانگی برسیم به همین علت یک دبیرخانه دائمی در وزارتخانه تشکیل می‌شود تا در آینده بتوانیم این حرکت را با قوت بیشتری پیش ببریم.

کد خبر: ۲۵۲٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha