هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی برای رونق گردشگری ضروری است
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی برای رونق گردشگری ضروری است

امانی، رئیس اتاق اهواز با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی برای رونق صنعت گردشگری، از پیگیری این اتاق برای انعقاد تفاهم‌نامه با بخش دولتی برای هم‌افزایی در این مسیر خبر داد.

به گزارش بازار، محمدجواد امانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: این اتاق در حال پیگیری برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین بخش دولتی و خصوصی برای حمایت و توسعه صنعت گردشگری استان و ایجاد یک هم‌افزایی در این بخش است.

امانی در جشنواره رویدادهای دفاع مقدس، گردشگری, عشایر و روستا در اتاق اهواز، افزود: هدف از انعقاد این تفاهم ایجاد تلفیقی بین بخش دولتی و خصوصی برای حمایت همه‌جانبه از بخش گردشگری و همکاری بیشتر به‌منظور رونق این بخش در استان است.

وی اظهار کرد: اتاق اهواز رسالت تشویق و ترغیب فعالان اقتصادی برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را دارد و تلاش بر این است تا فضایی مناسب برای انجام فعالان این بخش در استان را فراهم کنیم.

امانی اظهار کرد: تشکیل یک دبیرخانه مشترک بین دستگاه‌های مرتبط و بخش خصوصی یک هم‌افزایی برای توسعه حوزه گردشگری در استان فراهم می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی اهواز با اشاره به بخش‌های مختلف صنعت گردشگری، اظهار کرد: طبیعت، بافت‌های تاریخی و سواحل بخشی از ظرفیت‌های گردشگری خوزستان است که نیاز به رونق بخشی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب توریسم دارند.

وی تأکید کرد: خوزستان با داشتن ظرفیت‌های متنوع میزبان بسیار خوبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه برخی موانع باعث شده تا از ظرفیت گردشگری استان به‌درستی استفاده نشود، گفت: کارشناسان اعتقاد دارند که با استفاده از ظرفیت گردشگری، بخش مهمی از بیکاری استان قابل‌حل است.

محمد راضی جلالی افزود: بخشی از وظایف مدیران اقتصادی فراهم کردن زمینه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در استان است که در این زمینه، بخش گردشگری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت در استان خوزستان، گفت: مقدمات راه‌اندازی یک مجموعه گردشگری درمانی در حال انجام است تا به‌صورت مناسب و به‌صورت منسجم از گردشگران حوزه سلامت استقبال شود.

راضی جلالی ادامه داد: با توجه به هم مرز بودن خوزستان با کشور عراق باید از این ظرفیت برای حضور گردشگران درمانی در استان استفاده کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان، توریسم درمانی را یکی از کسب و کارهای پردرآمد دنیا عنوان کرد و افزود: استان از توانمندی‌های پزشکی و درمانی مطلوبی برخوردار است که به‌منظور رونق گردشگری سلامت، بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت‌ها ضروری است.

در ادامه این جشنواره، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق اهواز، درخواست کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین بخش‌های گردشگری و اقتصادی استان خوزستان به‌منظور تقویت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و همچنین صادرات صنایع‌دستی منعقد شود.

هادی شرفی افزود: تشکیل دبیرخانه برای اجرا و مدیریت پروژه‌های گردشگری استان بسیار ضروری است و شهرداری‌ها در تشکیل ساختار و پیشبرد اهداف این دبیرخانه از نقش تأثیرگذاری برخوردار هستند.

شرفی اظهار کرد: بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، در ۶ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۷۰۶ گردشگر خارجی به خوزستان سفر کردند.

وی با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب در مرزهای خوزستان برای استقبال از گردشگران ادامه داد: برای پذیرش و استقبال هر چه‌بهتر و بیشتر از گردشگران باید فضاسازی و زیرساخت‌های لازم در مرزهای استان فراهم شود.

شرفی همچنین لازمه رونق و استفاده از صنعت توریسم درمانی در استان را همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز بر تعامل هر چه بیشتر با کشورهای همسایه و شرق آسیا تأکید کرد و گفت: برای تشویق فعالان اقتصادی حوزه گردشگری و همچنین جذب توریسم باید تعامل و ارتباط با این کشورها را تقویت کرد.

رئیس اتاق بین‌الملل جوانان اهواز نیز در این آیین گفت: این اتاق با برپایی غرفه گردشگری کودک در برگزاری جشنواره رویدادهای دفاع مقدس، گردشگری، عشایر و روستا مشارکت کرد.

محمد نجفیان افزود: غرفه گردشگری کودک که به همت اتاق بین‌الملل جوانان اهواز راه‌اندازی شد، با استقبال پرشور بازدیدکنندگان همراه بود.

وی با تأکید بر شناخت هرچه بیشتر جوانان و همچنین کودکان و نوجوانان از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بیان داشت: بخش قابل‌توجهی از فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان را قشر جوان تشکیل می‌دهند.

نجفیان اضافه کرد: با برنامه‌ریزی اتاق بین‌الملل جوانان تلاش می‌شود ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری استان نسبت به حمایت از فعالان جوان این حوزه اقدام شود.

در ادامه این جشنواره، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای راهیان نور جنوب، گفت: گردشگری تنها دیدن مناطق مختلف نیست و صنعت گردشگری عمق بیشتری دارد؛ به‌عنوان‌مثال یکی از شاخصه‌های مورد اهمیت گردشگری آثار تاریخی و یا جنگی، عبرت‌آموزی و کسب تجربیات از گذشتگان است.

سردار علی سپهوند افزود: گردشگری جنگ به‌عنوان یکی از سخت‌ترین حوادث تاریخ بشر است که اطلاعات بسیار مهمی را به گردشگران نشان می‌دهد.

وی گفت: راهیان نور همان گردشگری دفاع مقدس است که در خوزستان ۵۱ ظرفیت گردشگری در این حوزه وجود دارد.

سردار سپهوند ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در پاییز و زمستان امسال یک‌میلیون نفر در قالب راهیان نور به استان سفر خواهند کرد.

وی از فعالان صنایع‌دستی درخواست کرد: تا در مسیر تردد زائران راهیان نور غرفه‌های عرضه صنایع‌دستی استان را راه‌اندازی کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای راهیان نور جنوب حضور گردشگران در استان را بستری برای ایجاد درآمد و معرفی فرهنگ غنی خوزستان به سایر نقاط کشور و جهان دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه به برکت هدایت‌های ولی‌فقیه و حضور مجاهدات یک وجب از خاک ایران به متجاوزان داده نشده است، اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال است که دشمنان به دنبال سرکوب انقلاب اسلامی هستند اما توان این کار ندارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای راهیان نور جنوب همچنین ضمن محکوم کردن جنایت‌های اسراییل در غزه اظهار کرد: بیش از ۷۵ سال است که مردم مظلوم فلسطین زیر ظلم رژیم صهیونیستی جان خود را از دست می‌دهند اما کشورهای غربی از مردم بی‌دفاع فلسطین حمایتی نمی‌کنند.

محورهای برگزاری جشنواره رویدادهای دفاع مقدس، گردشگری، عشایر و روستا در ۲ بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری و احیای صنایع‌دستی استان بوده است.

در پایان جشنواره نیز از ۲۰ نفر فعال حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان خوزستان تجلیل شد.

کد خبر: ۲۵۲٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha