۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
 سهمیه بنزین چه خودروهایی کاهش یافت؟/ احتمال اختصاص سوخت بر اساس پیمایش
وانت‌بارها سریع‌تر ثبت نام کنند

سهمیه بنزین چه خودروهایی کاهش یافت؟/ احتمال اختصاص سوخت بر اساس پیمایش

کاهی، سخنگوی شرکت پخش و پالایش با اشاره به اختصاص ۵۰ لیتر سهمیه اعتباری برای وانت بارهایی که در حمل و نقل عمومی کشور فعالیت می‌کنند، گفت: در آینده قرار است که سهمیه اعتباری وانت بارها بر اساس عملکرد آنها افزایش یابد.

بازار؛ گروه انرژی: فاطمه کاهی سخنگوی شرکت پخش و پالایش در رابطه با آخرین تغییرات  سهمیه بنزین خودروها به بازار می‌گوید: از سهمیه بنزین تمامی‌وانت بارها در این ماه ۵۰ لیتر کم شده است اما در مقابل وانت‌هایی که از آنها در حمل و نقل عمومی‌کشور استفاده می‌شود، ۵۰ لیتر سهمیه اعتباری دریافت کرده اند. البته وانت بارهایی که از خودروی خود تنها استفاده شخصی دارند و نقشی در حمل و نقل عمومی‌کشور ندارند مشمول این سهمیه اعتباری نمی‌شوند.

به گفته او، در حال حاضر سهمیه بنزین (بدون سهمیه اعتباری) وانت بارهای کم مصرف ماهانه ۱۵۰ لیتر و وانت بارهای پرمصرف ۲۵۰ لیتر است.

او همچنین در ادامه گفت: ممکن است حتی در آینده سهمیه اعتباری وانت‌هایی که در حمل و نقل عمومی‌از آنها استفاده می‌شود بیشتر شده و متناسب با عملکرد وانت بارها تعیین شود.

به گفته کاهی، وانت‌هایی که در سامانه حمل و نقل عمومی‌ کشور که زیر نظر ۳ وزارتخانه صمت، کشور و راه و شهرسازی هست ثبت‌نام کرده و اطلاعات آنها بررسی و به تایید رسیده که این وانت حمل بار عمومی‌انجام می‌دهند ۵۰ لیتر به آنها افزوده می‌شود.

سخنگوی شرکت پخش و پالایش همچنین در رابطه با نحوه شناسایی وانت بارهایی که در حمل عمومی‌کشور فعال هستند، گفت: این کار در حوزه مسئولیت‌های وزارت راه و شهرسازی، صمت و کشور است و وزارت نفت تنها بر اساس اطلاعات دریافتی سهمیه سوخت را واریز می‌کند.

به گفته او، چنانچه وانت‌باری در حمل و نقل عمومی‌کشور فعالیت می‌کند اما دراین سامانه ثبت نام نکرده باشد، مشمول سهمیه اعتباری نمی‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که دارندگان خودروی وانت بار هر چه سریع تر نسبت به تکمیل ثبت نام خود در این سامانه اقدام کنند.

کد خبر: ۲۵٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha