۹۰ درصد مبادلات تجاری با امارات توسط بخش خصوصی انجام می‌شود
سرکنسول ایران در دبی:

۹۰ درصد مبادلات تجاری با امارات توسط بخش خصوصی انجام می‌شود

سلیمانی، سرکنسول ایران در دبی، در دیدار با هیات تجاری اتاق زنجان در حاشیه نمایشگاه جیتکس، گفت: ۹۰ درصد از مبادلات تجاری در امارات توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش بازار، نشست اختصاصی هیأت اعزامی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان به نمایشگاه جیتکس دبی، با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دبی برگزار شد.

سرپرست هیأت اعزامی اتاق زنجان به نمایشگاه جیتکس دبی در این دیدار با اشاره به اینکه زنجان نسبت به جمعیت خود در حوزه صنعت سرآمد است، گفت: استان زنجان باوجود شرایط سخت در حوزه صادرات همچنان در زمره استان‌های موفق بوده است.

علی شاهمرادی با اشاره به آسیب‌زا بودن برخی موارد به صادرات کشور، همچون مابه‌التفاوت قیمت ارز در بازار آزاد با نرخ بانک مرکزی، افزود: موضوعات مرتبط با انتقال پول، مشکلات زیادی را در زمینه تجارت ایجاد کرده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق زنجان، ادامه داد: آشنایی با پتانسیل و ظرفیت‌های بازار کشور امارات به‌ویژه در حوزه آی تی و ارتباطات ازجمله اهداف این سفر هیأت تجاری به نمایشگاه جیتکس دبی است.

در ادامه این نشست، سایر اعضای هیات تجاری و تخصصی اعزامی نیز نسبت به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه‌های تخصصی پرداختند که از آن جمله می‌توان به ایده‌برداری از این نمایشگاه، حوزه هوش مصنوعی، حضور شرکت‌های داخلی در سطح بین‌المللی، توسعه دانشگاه‌ها در حوزه ارتباطات، کار بر روی برندها، مشکلات ناشی از انتقال پول و دیگر موارد اشاره کرد.

محمد سلیمانی، سرکنسول ایران در دبی نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از مبادلات تجاری در امارات از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: کنسولگری نیز موضوعات کلی و حمایت و تسهیل لازم را در خصوص توسعه تجارت انجام خواهد داد.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی جمهوری اسلامی و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، اظهار کرد: حجم تجارت خارجی ایران با امارات ۲۵ میلیارد دلار است که بخش عمده‌ای از آن در دبی صورت می‌گیرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دبی با اشاره به حضور شرکت‌های مختلف ایرانی ازجمله استان زنجان در بازار کشور امارات متحده عربی و شهر دبی، گفت: این دست از اتفاقات باوجود تحریم‌ها صورت گرفته که نشانگر وجود جای کار بسیار زیاد است.

سلیمانی در پایان با بیان اینکه تحریم‌ها و مشکلاتی در زمینه بانکی همواره وجود داشته است، ابراز کرد: کنسولگری راهنمایی لازم و تسهیلگری را در زمینه توسعه تجارت انجام خواهد داد.

کد خبر: ۲۵۲٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha