۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
هونگچی با استهلاک صفر وارد تاکسیرانی می شود| بهبود رفتار رانندگی با فناوری خودران
بازار تست و بررسی کرد:

هونگچی با استهلاک صفر وارد تاکسیرانی می شود| بهبود رفتار رانندگی با فناوری خودران

هونگچی ای کیو ام ۵ در تیپ فول آپشن با قدرت ۱۹۰ اسب بخار اولین محصول تمام الکتریکی با استهلاک صفر است که بزودی راهی ناوگان تاکسیرانی خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: تب و تاب خودروهای برقی با سکان داری عباس علی آبادی در وزارت صمت با سرعت در حال پیشرفت است. شرکت های مختلفی اقدام به عرضه و معرفی محصولات الکتریکی و هیبریدی کردند، اما گروه بهمن یکی از شرکت های است که در این زمینه تنوع محصول نیز ایجاد کرده است. گروه بهمن با برند «بی ام کارز» و دو محصول الکتریکی و هیبریدی جدید خود یعنی «هونگچی ای کیو ام ۵» و «دی اف اس کا ای ۵» به زودی راهی بازار خواهد کرد. پیش از عرضه این محصولات شرایطی فراهم شد که خبرنگار «بازار» به بررسی و تست فنی خودرو تمام الکتریکی هونگچی ای کیو ام ۵ بپردازد که در ادامه آن را از نظر خواهید گذراند:

هونگچی با استهلاک صفر وارد تاکسیرانی می شود| بهبود رفتار رانندگی با فناوری خودران

طراحی زیبا و راحت

هونگچی محصول ای کیو ام ۵ را برای رقابت با تسلا مدل ۳ طراحی و تولید کرده است، این خودرو در نمای جلو فاقد جلوپنجره و مجهز به المان های طراحی آیرودینامیک و ایمنی روز است. گرافیک چراغ ها در کنار کاپوت ساده اما حجیم نمای این خودرو را به سمت محصولات لوکس سوق داده است. در نمای ظاهری هونگچی امضای خود یعنی درها بزرگ را ثبت کرده است، این طراحی در ناوگان حمل و نقل عمومی یک برتری قابل توجه شناخته می شود. باتوجه به اینکه هونگچی ای کیو ام ۵ سال ۲۰۲۱ در چین رونمای شد، فناوری های ایمنی و رفاهی دارد که می تواند هر نوع خودرو برقی همکلاس خود را به چالش بکشید. در نمای عقب خودر نیز شاهد چراغ های کشیده با گرافیک متفاوت، در صندوق کوتاه و سپر مرتفع می تواند بهترین گزینه برای ناوگان تاکسیرانی باشد.

هونگچی با استهلاک صفر وارد تاکسیرانی می شود| بهبود رفتار رانندگی با فناوری خودران

در طراحی داخل خودرو نخستین نکته ای که توجه سرنشین را جلب می کند فضای مناسب بین صندلی ها و ارگونومی مناسب صندلی و سایر قطعات است. هونگچی تلاش کرده است که داشبوردی مجهز به فناوری های روز، کلاستر دیجیتالی، سراسپید زیبا و تریم چرم در داخل کابین خودرو استفاده کند. در این خودرو برخلاف سایر محصولات چینی خبری از فرمانی دی-کات نیست.

هونگچی با استهلاک صفر وارد تاکسیرانی می شود| بهبود رفتار رانندگی با فناوری خودران

لوکس چینی چه فناوری های دارد؟

باتوجه به اینکه هونگچی یک خودروساز لوکس چینی است، در محصولاتش می تواند آخرین فناوری ها و استانداردهای روز دنیا را مشاهده کرد. این برند اکنون در اختیار گروه خودروسازی اف ای دبیلو است، اگر این محصول در تیپ فول آپشن به کشور وارد شود، می تواند رفتار رانندگی در ناوگان تاکسیرانی را به دلیل وجود سیستم خودران سطح ۲ ارتقا دهد. این خودرو به دوربین ثبت وقایع، سیستم نور و باران، صندلی برقی، نمایشگر ۱۰ اینچی، نورپردازی داخلی؛ سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، ترمز اضطراری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، فناوری کنترل کشش و رینگ ۱۸ اینچی مجهز است.

هونگچی با استهلاک صفر وارد تاکسیرانی می شود| بهبود رفتار رانندگی با فناوری خودران

هونگچی ای کیو ام ۵ به یک باتری ۵۴ کیلووات ساعت لیتیوم یون فسفات استفاده می کند، این خودرو می تواند با حالت شارژ سریع در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۲۰ تا ۸۰ درصد باتری را شارژ کند

پیمایش ۴۳۱ کیلومتری

هونگچی ای کیو ام ۵ به یک باتری ۵۴ کیلووات ساعت لیتیوم یون فسفات استفاده می کند، براساس اعلام شرکت سازنده با یک بار شارژ کامل این خودرو می تواند ۴۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. این خودرو می تواند با حالت شارژ سریع در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۲۰ تا ۸۰ درصد باتری را شارژ کند. ای کیو ام ۵ به یک گیربکس تک سرعته جهت انتقال قدرت به محور جلو خودرو مجهز است.

هونگچی در کشور چین ای کیو ام ۵ را در دو تیپ ۱۳۶ اسب بخار و قدرت ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور، ۱۹۰ اسب بخار و قدرت ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور راهی بازار کرده است. در تیپ دوم با قدرت ۱۹۰ اس بخار پیمایش خودرو براساس تغییر ظرفیت باتری با یک بار شارژ کامل می تواند از ۴۳۱ تا ۶۲۰ کیلومتر باشد.

هونگچی با استهلاک صفر وارد تاکسیرانی می شود| بهبود رفتار رانندگی با فناوری خودران

در زمان تست این خودرو توسط خبرنگار «بازار» آنچه بیشتر از هر موضوعی خود نمایی می کرد، کابین بی صدا و بدون نویز ای کیو ام ۵ بود

رانندگی با ای کیو ام ۵

در زمان ورود به کابین خودرو ارتفاع سقف و فواصل اجزای کابین حس آرامش را به راننده منتقل می کند. در خودروهای الکتریکی خبری از کلید استارت برای آغاز حرکت وجود ندارد. پس از انتخاب وضعیت دنده روی حالت D خودرو آماده حرکت است. در زمان تست این خودرو توسط خبرنگار «بازار» آنچه بیشتر از هر موضوعی خود نمایی می کرد، کابین بی صدا و بدون نویز ای کیو ام ۵ بود. باتوجه به اینکه در زمان حرکت با این خودرو هیچ صدای تولید نمی شود و امکان خواب آلودگی راننده وجود دارد، صدای پیشرانه به شکل مصنوعی پخش می شود.

هونگچی با استهلاک صفر وارد تاکسیرانی می شود| بهبود رفتار رانندگی با فناوری خودران

باتوجه به اینکه خودروهای برقی مانند خودروهای بنزینی قطعات متحرک فراوان جهت افزایش اتلاف انرژی ندارند، شتاب گیری اولیه بسیار قوی دارند. در زمان تست این محصول توسط خبرنگار «بازار» برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون فقط ۶ ثانیه زمان نیاز است.

فرمان پذیری و ترمزگیری این خودرو براساس رفتار رانندگی در زمان پیمایش عملکرد قابل قبولی دارد، باتوجه به اینکه میانگین سرعت پیمایش در کلانشهر تهران ۵۵ کیلومتر در ساعت است، استفاده از این محصول در ناوگان تاکسیرانی شهری علاوه بر کاهش آلودگی هوا می تواند ضریب تصادفات را به شدت کاهش دهد.

هونگچی با استهلاک صفر وارد تاکسیرانی می شود| بهبود رفتار رانندگی با فناوری خودران

باتوجه به اینکه زمان تست این خودرو برای خبرنگار رسانه «بازار» محدود بود، اما یکی از نکات قابل توجه اخطارهای خودرو برای مسیر حرکتی بود. این هشدارها می تواند ضریب خطای راننده در زمان حرکت را به حداقل رسانده و ایمنی را افزایش دهد.

شنیده ها حاکی از آن است که گروه بهمن هونگچی ای کیو ام ۵ را در نسخه فول آپشن به بازار کشور عرضه می کند، با در نظر داشتن این موضوه که «استهلاک» خودروهای الکتریکی «صفر» است، این موضوع علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، می تواند مزایایی ملی فراوانی نیز داشته باشد.

هونگچی با استهلاک صفر وارد تاکسیرانی می شود| بهبود رفتار رانندگی با فناوری خودران

در پایان باید ذکر کرد که این خودرو به یک کیت شارژ جهت استفاده در منازل مجهز است، گفته می شود هونگچی بزودی راهی ناوگان تاکسیرانی تهران خواهد شد، شاید زمان آن فرارسیده که سازمان تاکسیرانی جهت ارتقا استاندارد محصولات خود به سمت استفاده هرچه بیشتر از خودروهای برقی مناسب این ناوگان حرکت کند.

کد خبر: ۲۵۲٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 22
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • تهرانی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      44 1
      مهمترین مساله طول عمر باتری است و قیمت آن و مساله بعدی هر بار شارژ چقدر هزینه دارو و آیا با برق ۲۲۰ ولت ایران سازگاره؟
      • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
        1 0
        شارژ خودرو ربطی به ولتاژ برق خودرو کشور ندارد! این خودروها با ایستگاه ها و دستگاه های شارژ مخصوص شارژ می شوند!!!!!
    • سجاد IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      68 1
      کدوم راننده تاکسی داره دومیلیارد بده هونگچی بعد باهاش مسافر جابجا کنه. بعید میدونم این طرح اجرا بشه
      • سعید IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
        3 4
        داداش احتمالا تهران زندگی نمیکنی خبر نداری اینجا با راو 4 هم مسافر کشی میکنند
      • حسین IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
        2 5
        ببخشید فکر کنم شما تا الان با تاکسی های تویوتا و هیوندا به فرودگاه امام مراجعه نکردید.
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      4 1
      والا طرف این ماشین رو بگیره جزو پولدارهای مملکته باهاش باید پز بدن
    • نورالله کارداشیان IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      8 0
      پروژه ی پراید برقی بهترین راه برای رقابت در دنیا هست
    • سید حسینی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      3 3
      بنظرم این خودرو جهت جابجایی مسافر خیلی بهتره و ارزش داره مسافرین محترم را با این خودرو به مقصد رساند .این خودرو جون میده برای فرودگاه تبریز
    • سعید IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      6 1
      قیمت ماشین بالا باشه فکر نکنم بره جز تاکسیرانی و بره خودرو شخصی بشه
    • معین IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      12 0
      دو میلیارد بخرمش بعد باهاش برم اسنپ که ماهی ۲۰ میلیون در بیاره! وای این فوق العادست... خدای من... باورم نمیشه...
    • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      5 0
      من اگه هونگچی داشتم که نمی‌رفتم مسافرکشی
    • الهام IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      4 8
      خیلی هم عالی ،انشاالله روز به روز شاهد پیشرفت های همه جانبه در کشور خودمون باشیم مردم ما شایسته ی بهترین ها هستند
    • ایرانی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      7 0
      سالها پیش وقتی کارشناسان تبدیل خودروهای عمومی کلانشهرها رااز سوخت فسیلی به الکتریکی پیشنهاد دادند سازمان محیط زیست اعلام کرد که خودروهای الکتریکی توجیه اقتصادی ندارند وآن شد آغاز عقب ماندن فناوری این خودروها در کشور .آینده از آن انرژی تجدیدپذیر خصوصا در کشور اکثرا آفتابی ما .انرژی خورشیدی وخودروهای برقی با ایستگاههای شارژ خورشیدی است هرچه دیر تر شروع کنیم بیشتر عقب می‌مانیم .توان انسانی وتخصص ومواد اولیه داریم .همت اراده وعشق به وطن میخواهد
    • رضا IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      6 0
      هیچ وسیله مکانیکی یا الکترومکانیکی دارای استهلاک صفر نیست این خودرو هم در بخش های مختلف مثل باتری، موتور الکتریکی، سیستم انتقال قدرت و ... دارای استهلاک خواهد بود.
    • رضا IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      7 0
      هیچ وسیله مکانیکی یا الکترومکانیکی دارای استهلاک صفر نیست این خودرو هم در بخش های مختلف مثل باتری، موتور الکتریکی، سیستم انتقال قدرت و ... دارای استهلاک خواهد بود
    • مهدی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      4 0
      دومیلیارد بدی تاکسی بخری روزی ۸۰۰ هزار تومن کار کنی بعد از ۱۰ سال هم اسقاط کنی .
    • جان کلوود IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      7 8
      معذرت میخوام به غیر عده ای محدود از مسافران واسش فرق نمیکنه تاکسی دو میلیاردی باشه یا صد میلیونی ده هزار تومن که ارزونتر بگی ماشین تو رو سوار میشن
    • Whiteshadow IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      3 0
      دقیقاً منظورتان از اصطلاک صفر چیست؟گرانترین هزینه و اصطلاک خود باطری محسوب میشود ما درتجربه گوشی و موتورسیکلت برقی دیدیم و تجربه کردیم باوجود گذشت سال ها از زمان پیشرفت و واردات اولین موتورسیکلت برقی هنوز هزینه تعویض باطری به اندازه نصف هزینه موتور سیکلت است به اضافه اینکه چه باطری متعلق به گوشی باشه چه وسیله نقلیه میانگین عمر باطری دوسال است و تا امروز در همان مدل های بنزینی خودروهای چینی به وضوح دیدیم قطعات به سختی یعنی به قیمت بالا معامله می‌شود به طوری که قمقمه شیشه شور مدلی از این چینی ها هفت میلیون قیمت دارد چرا؟چون خیلی از برندهای وارد شده دیگر پشت نداشتن و ادامه دار نبودن از طرفی امروز همه تاکسی فرودگاه نیستن که اولویت خودرو سازها تغییر تاکسیرانی باشد امروز اگه هدف آلایندگی هست در بحث وسایل نقلیه هدف باید اضافه کردن واگن برا مترو باشد و در بحث خودرو آزادسازی واردات رقابت تا خودروهای ارزان رقابتی وارد شوند
    • هومن IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      2 0
      زمان احمدی نژاد خودرو برقی سوار شد و هیچ وقت وارد بازار نشد ، اقای روحانی هم تو کاخ ریاست جمهوری سوار خودرو برقی شد و به بازار نیامد ، اقای رییسی هم سوار تارا برقی شد ولی هنوز خبری نیست ، یک خودرو برقی تولید داخل راحت تره برای ناوگان تاکسی یا خودرو چینی ؟ که البته با داستان برقی بودن خوردرو بعید میدونم وارد بشه ....
    • مهدی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      0 1
      درضمن این خودروها نباید به خودرو شخصی رانندگان تاکسی تبدیل شود
      • محمد IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
        0 0
        آقا سه ماه سورن پلاس ثبت نام کردم نقدی نمیدن بعد شما دنبال ماشین برقی چینی هستید زرشک
    • ناشناس IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      0 0
      اون زمان که یک آقای مهندس ایرانی که الان اسمشو فراموش کردم خودرو تمام برقی رو تولید کرد و امثال خانم ابتکار که شوهرش وارد کننده خودرو بود البته با رانت اعلام کردن که خودرو برقی توجیه اقتصادی ندارد و اجازه تولید این خودروها رو ندادن اون مهندس پر تلاش از ناراحتی خودروهای تولید شده برقی رو معدوم کرد که الان با این آب و تاب از اشغال سازهای چینی باید دنبال واردات خودرو برقی باشیم تازه انقدرم دفاع کنیم ازش چطور الان که از یک کشور بیگانه میخواد وارد بشه توجیه اقتصادی داره حتما چون ارز براش از کشور خارج میشه توجیه داره چون کاسبان تحریم به سود خودشون میرسن واقعا باید تاسف خورد برای این تصمیمات آب‌دوغ خیاری مسولیت باصطلاح محترم