۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
بازنگری طرح هادی ۶۰ روستای زنجان در دستور کار است
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

بازنگری طرح هادی ۶۰ روستای زنجان در دستور کار است

زنجان- خواجه ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان ۶۳.۷ درصد است و بازنگری طرح هادی ۶۰ روستا در دستور کار بنیاد است.

رضا خواجه‌ای در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: طرح‌های هادی روستایی با هدف صیانت از اراضی ملی و با تعیین محدوده و حریم روستاها، کاهش آسیب‌پذیری ناشی از سوانح طبیعی، گسترش اقدامات مشارکت‌جویی روستاییان و شناسایی ظرفیت روستاها، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: با توجه به اتمام افق ۱۰ ساله، تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری ۲۵۴ روستا می باشد که برای اجرا ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی همه روستاهای استان را دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بازنگری طرح هادی با هدف بررسی نیاز روستا به سمت توسعه انجام می شود و این روند در افق ۱۰ ساله طرح هادی باید انجام شود.

خواجه ای تاکید کرد: در حال حاظر بازنگری طرح هادی ۶۰ روستای استان با اعتبار ی بیش از ۴۰ میلیارد ریال در دستور کار بنیاد مسکن می باشد و در یک سال گذشته ، طرح هادی ۷۴ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال بازنگری شده است.

وی گفت: در بازنگری طرح هادی، شبکه معابر، کاربری ها، ساخت و سازها، سمت توسعه روستاها با افق ۱۰ ساله، تامین زمین و الحاق به محدوده روستا بررسی می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان ۶۳.۷ درصد و در سطح کشور ۵۸ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

کد خبر: ۲۵۲٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha