۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱
برگزاری جشنواره بین‌المللی خرمای اروند
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با بازار:

برگزاری جشنواره بین‌المللی خرمای اروند

آبادان- بابامرادی، مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری جشنواره بین‌المللی خرمای منطقه آزاد اروند خبر داد.

هوشنگ بابامرادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از ظرفیت های گردشگری روستایی و گردشگری خوراک منطقه آزاد اروند، محصول مهم «خرما» است.

وی افزود: منطقه آزاد اروند یکی از قطب های اصلی خرمای ایران بوده که در زمینه صادرات فعال است و ضرورت دارد در زمینه توسعه گردشگری نیز یک برنامه ریزی مناسب صورت بگیرد.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: نخلستان های زیبا برای گردشگران جذابیت بالایی دارد و این امر مستلزم ارائه آموزش های لازم به روستاییان است تا به سمت درآمد از طریق صنعت توریسم نیز حرکت کنند.

بابامرادی تاکید کرد: آئین‌های مختلفی همچون قهوه خوری، خرماچینی، پخت نان محلی، پخت ماهی در تنور گلی و تهیه شیره خرما می‌تواند هر گردشگری را به سمت خود جذب کند.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد «جشنواره بین المللی خرمای منطقه آزاد اروند» با محوریت گردشگری برگزار شود و از طرح و ایده های فعالان گردشگری به منظور هر چه باشکوه تر برگزار شدن این جشنواره استقبال می کنیم.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه خرما در منطقه آزاد اروند یکی از گنجینه های ارزشمند برای معرفی این منطقه و جذب گردشگر است، گفت: خرما محصولی استراتژیک بوده اما نیازمند توجه بیشتر است و این امر از طریق گردشگری محقق می‌شود.

کد خبر: ۲۵۱٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha