۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
همه زنجیره های تولید مرغ پرونده تعزیرات دارند| قوانین نادرست دلیل خطای تولید کنندگان
رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین:

همه زنجیره های تولید مرغ پرونده تعزیرات دارند| قوانین نادرست دلیل خطای تولید کنندگان

گرگان- رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین گفت: همه زنجیره های تولید مرغ و کشتارگاه ها پرونده تعزیرات دارند که این مسئله بیانگر عدم وجود قوانین درست در این بخش است.

میثاق هلاکوئی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت بر اساس ارز ترجیحی قیمت مرغ را تعیین و مصوب می کند و در همین راستا سامانه هایی نظیر «ستکاوا» را راه اندازی کرده است که فروش مرغ باید در بستر این سامانه انجام شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین افزود: اما آن دسته از مرغداران که با مشکل کمبود کنجاله سویا و قیمت بالای جوجه یکروزه مواجه هستند نمی تواند گوشت مرغ را با قیمت مصوب عرضه کنند و با نرخ آزاد به فروش می رسانند. وی اضافه کرد: در نهایت کشتارگاه هم به اجبار مرغ را با قیمت آزاد عرضه می کند که گاها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از قیمت مصوب است.

وی گفت: این اختلافات باعث بروز مشکلاتی می شود که گلوگاه تولید است و تولید کنندگان برای جبران این چالش ها حجم تولید را کاهش داده که این روند منجر به قطع ارتباط با مشتریان و کمبود محصول در بازار و افزایش قیمت می شود، در واقع قیمت گذاری دستوری مانعی برای دوام تولید کننده است.

وی بیان کرد: در سامانه ای نظیر «ستکاوا» مستند سازی برای معرفی تولید کنندگان به تعزیرات انجام می شود و اکثر تولید کننده ها درگیر مسائل مربوط به این سامانه ها هستند.

هلاکوئی تصریح کرد: همه زنجیره های تولید مرغ و کشتارگاه ها پرونده تعزیرات دارند که این مسئله بیانگر عدم وجود قوانین درست در این بخش و بروز خطا توسط تولید کننده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری های لازم، سامانه هایی که سد راه تولید هستند حذف و یا اصلاح شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین در خاتمه گفت: اگر قیمت گذاری دستوری برداشته شود قطعا تولید باعث تعادل بین عرضه و تقاضا می شود.

کد خبر: ۲۵۱٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha