۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
کشت پاییزه در ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان همدان
مدیر امور زارعت جهاد کشاورزی همدان اعلام کرد:

کشت پاییزه در ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان همدان

همدان - بایگانه، مدیر امور زارعت جهاد کشاورزی استان همدان گفت: کشت پاییزه بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان را در بر می‌گیرد که شامل کلزا، گندم و جو است.

علی بایگانه در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کشت پاییزه از نیمه شهریور آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۰ درصد گندم آبی و ۷۰ درصد گندم دیم در اراضی استان همدان کشت شده است.

وی با بیان اینکه کشت‌های پاییزه تا پایان آبان ادامه دار است، افزود: برنامه ابلاغی کشت گندم آبی استان ۷۰ هزار هکتار و کشت دیم ۳۴۴ هزار و ۷۰۰ هکتار است که تاکنون ۴۰ و ۷۰ درصد به ترتیب پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر امور زارعت جهاد کشاورزی استان همدان به توزیع بذرهای مناسب و اصلاح شده اشاره کرد و گفت: هم اکنون چهار هزار تن بذر گندم دیم اصلاح شده و ۱۰ هزار تن بذر گندم آبی اصلاح شده در طبقات مختلف توزیع شده است.

سبد کودی محصولات دیمی و آبی کشت پاییزه تامین شده است

وی با تاکید بر اینکه سبد کودی محصولات دیمی و آبی کشت پاییزه تامین شده است، اضافه کرد: کودهای فسفاته و پتاسه در حال تدارک و تامین است به نحوی که تا کنون میانگین ۴۰ درصد بین کشاورزان توزیع و تا پایان کشت پاییزه ادامه خواهد داشت.

بایگانه عنوان کرد: کشت‌های پاییزه بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان را در بر می‌گیرد که شامل کلزا، گندم و جو است.

کد خبر: ۲۵۱٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha