۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
موافقت‌نامه تجاری ایران و برزیل هنوز به نتیجه نرسیده است
رایزن تجاری ایران در برزیل:

موافقت‌نامه تجاری ایران و برزیل هنوز به نتیجه نرسیده است

همدان-رایزن تجاری ایران در برزیل گفت: با وجود ۱۲۰ سال روابط تجاری؛ هنوز موافقت‌نامه پایه تجاری ایران و برزیل وجود ندارد تا به واسطه آن تسهیلاتی در بخش‌های مالیات، گمرک و دیگر زمینه ها مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، ابوطالب بدری ظهر چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای برزیل، ترکیه، مالزی و عراق در اتاق بازرگانی همدان تاکید کرد: استان همدان در بخش صنایع دستی می‌تواند بازار خیلی خوبی در برزیل داشته باشد چراکه برزیلی ها بارها پس از بازدید از کشور و نمایشگاه‌های ایران بر خاص بودن صنایع دستی ایران تاکید کرده اند.

بدری با بیان اینکه از ملایر به برزیل کشمش قابل توجهی صادر می‌شود، گفت: کالاهایی مانند مبلمان، سیر، پیاز، گردو و نساجی نیز موردنیاز این کشور هستند کمااینکه بسیاری از تجار به دنبال واردات سیر هستند.

وی بابیان اینکه در نمایشگاه صنایع کوچک همدان، صنایع‌دستی زیبایی دیدم که به‌راحتی می‌توانند وارد این بازار شوند، گفت: تراز تجاری ایران و برزیل برابری ندارد و برزیلی ها چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در سال گذشته به ایران صادرات داشته‌اند.

رایزن تجاری ایران در برزیل گفت: ۱۲۰ سال است که این دو کشور باهم روابط تجاری دارند اما هنوز موافقت‌نامه پایه تجاری با برزیل نداریم تا تسهیلاتی در بخش‌های مالیات، گمرک و دیگر زمینه ها به ایران ارائه شود که این موضوع را برای ایران پیگیری می کنم.

همدانی‌ها به بازارهای صادراتی کشورهای شمالی و شرقی بیشتر توجه کنند

مدیر مرکز تجاری افغانستان و پاکستان هم در این نشست گفت: همدان چون استانی غربی است تمرکز بیشتری روی بازار صادراتی عراق دارد درصورتی که کشورهای شمالی و شرقی هم فرصت‌های متعددی دارند و حتی می‌توانند بازار بهتری برای همدان باشند.

مرادی ادامه داد: در افغانستان، ترکمنستان و پاکستان فرصت‌های بسیار خوبی برای ورود به بازار وجود دارد.

وی افزود: روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان نیز می‌توانند مزیت‌های صادراتی قابل توجهی برای استان همدان داشته باشند.

مدیر مرکز تجاری افغانستان و پاکستان با بیان اینکه بنده ۱۸ سال در آسیای مرکزی و روسیه کار کرده‌ام، گفت: بازرگانان روی تهاتر با این کشورها تمرکز کنند چون برای نقل و انتقالات پول مشکلات زیادی وجود دارد.

کد خبر: ۲۵۱٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha