۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
دلالان صادرات کالا به بازار عراق را با چالش مواجه کرده اند| تهدید جدی از دست دادن بازاری سودساز
رایزن اقتصادی ایران در عراق:

دلالان صادرات کالا به بازار عراق را با چالش مواجه کرده اند| تهدید جدی از دست دادن بازاری سودساز

همدان-رایزن اقتصادی ایران در عراق با تاکید بر تغییر دیدگاه تجار نسبت به نحوه صادرات کالا به عراق گفت: باید دست دلالان را کوتاه کنیم وگرنه تا پنج سال آینده بازار عراق را به کلی از دست خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ نشست فعالان اقتصادی استان همدان با رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای برزیل، ترکیه، مالزی و عراق ظهر چهارشنبه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی همدان برگزار شد.

در این نشست که با حضور بیش از ۲۰۰ فعال اقتصادی استان و به ‌صورت پرسش و پاسخ برگزار شد؛ رایزنان اقتصادی کشورهای نامبرده شرایط صادرات به کشورهای هدف و همچنین کالاهای موردنیاز را توضیح داده و به پرسش‌های فعالان اقتصادی حاضر در جلسه پاسخ دادند.

رایزن اقتصادی ایران در عراق در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای برزیل، ترکیه، مالزی و عراق با تاکید بر اهتمام بیشتر تجار و فعالان اقتصادی به موضوع صادرات گفت: صادرات کالاهای ایرانی به کشور عراق باید با برنامه و هدفمند دنبال شود.

تبدیل عراق از کشور مصرف کننده به صنعتی یکی از مهمترین اولویت‌ها در چشم انداز پنج ساله این کشور است

امیررضا نیکان با بیان اینکه تبدیل عراق از کشور مصرف کننده به صنعتی یکی از مهمترین اولویت‌ها در چشم انداز پنج ساله این کشور است، اظهار داشت: صنایع کشور عراق به صورت شبانه روزی از برق وارداتی استفاده می کنند و این در حالی است که مصرف خانگی برق در عراق حدود ۳۰ درصد از کل شبانه روز است و این نشان از عزم توسعه این کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای عربستان، عمان و اردن با جدیت بالایی در حال ایجاد خطوط تولید در کشورعراق هستند، عنوان کرد: واردات مواد اولیه برای بسته‌بندی و صادرات محصولات به کشورهای عربستان، اردن، سوریه از معافیت مالیاتی در کشور عراق بهره مند هستند.

رایزن اقتصادی ایران در عراق گفت: تجار ایرانی با جلوگیری از صادرات مدرن به عراق، یکی از طرفینی هستند که از صادرات به عراق متضرر می شوند.

وی با اشاره به اینکه با ادامه این روند تا پنج سال آینده بازار عراق را به کلی از دست خواهیم داد، بیان کرد: برای حفظ جایگاه ایران در بازار عراق باید دیدگاهمان را نسبت به صادرات تغییر داده و دست واسطه ها و دلالان را کوتاه کنیم.

کد خبر: ۲۵۱٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha