ایجاد زنجیره ارزش شیلات به بهبود فضای کسب‌وکار این بخش کمک می‌کند
رئیس اتاق یاسوج:

ایجاد زنجیره ارزش شیلات به بهبود فضای کسب‌وکار این بخش کمک می‌کند

قبادی، رئیس اتاق یاسوج، با اشاره به حلقه‌های مفقوده در بخش شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ایجاد زنجیره ارزش در این بخش منجر به اشتغال‌زایی و بهبود تولید و سودآوری آن خواهد شد.

به گزارش بازار، عبدالله قبادی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج، با تأکید بر اینکه ایجاد زنجیره ارزش در بخش کشاورزی و حوزه شیلات سبب بهبود ایجاد اشتغال می‌شود، گفت: در زنجیره ارزش از ابتدایی‌ترین مراحل یعنی تأمین مواد اولیه از تأمین‌کنندگان تا مراحل انتهایی که همان ارائه خدمت و تحویل کالا و خدمات پس از فروش است در جهت ایجاد ارزش پیش می‌رود.

قبادی در هفتاد و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: زنجیره ارزش در بهای نهایی محصول، میزان سودآوری آن و رضایت مشتری خود را نشان می‌دهد و درصورتی‌که اجرایی و نهایی شود به بهبود وضعیت اقتصادی استان کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همه بر جایگاه بخش پرورش آبزیان در استان واقف هستیم، بیان کرد: زنجیره ارزش شیلات جای کار زیادی دارد چراکه حلقه‌های مفقوده زیادی در بخش شیلات وجود دارد.

رئیس اتاق یاسوج گفت: زنجیره ارزش بخش شیلات موجب ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود؛ ازاین‌رو ایجاد زنجیره ارزش در این بخش جزو چهار زنجیره دارای اولویت استان کهگیلویه و بویراحمد است.

قبادی با اشاره به لزوم توجه ویژه همه نهادهای مربوطه به اولویت‌های استان در زنجیره ارزش، گیاهان دارویی، آبزیان، گردشگری و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع پایین‌دست را چهار بخش مورد تأکید دولت و کارشناسان در زنجیره ارزش برای استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، با اشاره به اینکه، مشکل اصلی در شکل‌گیری زنجیره ارزش شیلات استان بحث تأمین منابع است، گفت: ضرورت دارد تا ۳۰ درصد تسهیلات حوزه اقتصادی به عملیاتی کردن زنجیره ارزش راهبردی بخش شیلات اختصاص داده شود.

سید احسان عسکری افزود: ۸۱۹ طرح در حوزه اقتصادی وجود دارد که متقاضی دریافت تسهیلات هستند اما برای تعدادی کمی از آنها تسهیلات موجود است.

وی با اشاره به تولید ۲۲ هزار تن ماهی سرد آبی در استان گفت: ظرفیت صادرات استان پنج هزار تن است که باید زمینه صادرات از گمرک استان فراهم شود.

عزیزالله جعفری، یکی از فعالان حوزه شیلات نیز در این نشست، گفت: ۱۰۰ تن ماهی استان کهگیلویه و بویراحمد به نام سایر استان‌ها به کشورهای کویت، امارات، عراق و روسیه ارسال شد.

وی از مسئولان خواست با توجه به ظرفیت صادرات ماهیان سرد آبی زمینه برای صادرات ماهی قزل‌آلای تولید استان به نام خود استان و از گمرک کهگیلویه و بویراحمد به خارج کشور فراهم شود.

جعفری با اشاره به نقش زنجیره ارزش در بخش شیلات و گیاهان دارویی گفت: مسئولان همه همت خود را برای ایجاد زنجیره ارزش بخش شیلات و گیاهان دارویی به کار بگیرند.

یوسفی یکی دیگر از فعالان حوزه شیلات نیز در این نشست گفت: تولیدکنندگان و تجار استان باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی حاضر شوند و با راه‌های صادرات محصولات آشنا شوند.

کد خبر: ۲۵۱٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha