۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
خسارت بالای «آفت پروانه‌ دُم قهوه‌ای» به جنگل‌های ارسباران در سایه سکوت مدیران دولتی
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس مطرح کرد؛

خسارت بالای «آفت پروانه‌ دُم قهوه‌ای» به جنگل‌های ارسباران در سایه سکوت مدیران دولتی

تبریز- نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس گفت: خسارت بالای «آفت پروانه‌ی دُم قهوه‌ای» به جنگل‌های ارسباران در سایه سکوت مدیران دولتی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین حاتمی امروز در بازدید از مناطق جنگلی شهرستان کلیبر درگیر با «آفت پروانه‌ی دُم قهوه‌ای» اظهار داشت: «آفت پروانه‌ی دُم قهوه‌ای» به جنگل‌های ارسباران در سایه سکوت مدیران دولتی خسارت جبران‌ناپذیری وارد کرد.

حاتمی گفت: غفلت مسئولین محلی در رابطه با طغیان «آفت پروانه‌ی دُم قهوه‌ای» برایمان محرز است و منابع طبیعی شهرستان‌های ارسباران با این حجم جنگل و مرتع امکانات و تجهیزات کافی ندارند و این مهم نیز در جای خود محل بحث و چالش است به طوری‌که علی‌رغم مطالبه‌گری‌ها و درخواست، اقدامی برای تأمین امکاناتی ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های قره‌داغ انجام نمی‌گیرد.

وی سپس تصریح کرد: در اطفای آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع هرچند از هلیکوپتر نمی‌توانیم استفاده کنیم، ولی حداقل می‌توانیم از نظر تحقیقات و پیشگیری یک سر و گردن بالاتر باشیم و وجود مرکز تحقیقات منابع طبیعی در منطقه‌ی ارسباران ضروری است.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر ساله مصیبتی بر مصیبت‌ها افزوده می‌شود و جنگل‌های ارسباران مدام در معرض تهدید و آسیب است، بی‌توجهی به منطقه‌ی بکر و جنگلی قره‌داغ به دور از انصاف است به طوری که بنده در هر شرایطی آماده همکاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجلس به جهت رفع موانع و مشکلات هستم.

حاتمی با بیان این‌که از پنهان‌کاری گسترش و خسارت آفت پروانه‌ی دُم قهوه‌ای در جنگل‌های ارسباران از منابع طبیعی استان و شهرستان گله‌مندیم، گفت: متأسفانه مسئولان کشوری اطلاع آن‌چنانی از طغیان آفت پروانه‌ی دُم قهوه‌ای در منطقه‌ی ارسباران ندارند و شرایط فعلی به هیچ وجه قابل گذشت نیست.

کد خبر: ۲۵٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha