چاپ مبلمان با پلاستیک زیستی

چاپ مبلمان با پلاستیک زیستی

یک شرکت طراحی ایتالیایی از مواد زیستی و فناوری‌های جدید برای ساخت مبلمان پایدار، نوآورانه و لوکس استفاده می‌کند.

به گزارش بازار، به گفته سراسو، ماموریت شرکت مِدارک این است که سنت ایتالیایی را به یک چشم انداز جدید جهانی سوق دهد و سنت ایتالیایی را احیا کند.

وی این شرکت را در سال ۲۰۰۷ تاسیس کرد. مِدارک از روش‌های طراحی اخلاقی و پایدار استفاده می‌کند که فناوری‌های دیجیتال و رویکرد انسان‌گرایانه را با هدف ایجاد محصولات سفارشی که به صورت زیست‌محیطی تولید می‌شوند، ترکیب می‌کند.

عوامل این شرکت در طول همه‌گیری کرونا شروع به کار بر روی خط تولید جدیدی به نام مدیترانه کردند که از مواد PLA چاپ سه بعدی برای ساخت مبلمان به منظور استفاده داخلی و خارجی استفاده می‌کند. PLA یک بیوپلاستیک یا زیست‌پلاستیک نوآورانه است که از قندهای موجود در ذرت، مواد تجدیدپذیر و غیر مشتق شده از نفت به دست می‌آید.

همه محصولات این خط تولید از مواد صد درصد قابل بازیافت ساخته شده‌اند؛ بنابراین مبلمان تولید شده علاوه بر شیک و مدرن بودن، زیست‌تخریب‌پذیر و کمپوست‌پذیر نیز هستند.

سراسو می‌گوید: می‌توانید از این نوع پلاستیک ۱۰۰ بار استفاده مجدد کنید، زیرا اگر بخواهید محصول را تغییر دهید می‌توانید بارها و بارها آن را ذوب کنید و دوباره از نو بسازید. اگر این مبلمان را در یک مزرعه رها کنید، از آنجایی که یک محصول زیست‌محیطی است، طی ۵۰ روز شروع به تجزیه شدن می‌کند.

وی افزود: همه چیز در مورد این مبلمان، کاملا سبز است. اگر از صندلی پلاستیکی چاپ سه بعدی شده خود خسته شده‌اید، می‌توانید به معنای واقعی کلمه آن را به شکل دیگری چاپ کنید. این یک روش اقتصاد چرخشی است. همچنین نوع جدیدی از شرکت است و ما در یک لحظه تاریخی هستیم که نوآوری تنها در صورتی نوآورانه است که پایدار باشد. در غیر این صورت، نوآوری نیست.

سراسو در مورد قیمت محصولات مدیترانه می‌گوید که این محصولات جزو طرح‌های لوکس و باکیفیت هستند و نوآوری‌های جدید اغلب ارزان نیستند.

چاپ یک صندلی مانند نمونه‌هایی که در تصویر خبر می‌بینیم، حدود ۱۰ ساعت طول می‌کشد. عامل دوم به رویکرد پایداری این نوع مواد مربوط می‌شود. انتقال از یک رویکرد قدیمی به رویکردی جدید، هزینه‌بر است. این انتقال سبز به این نوع مواد زیستی هزینه دارد؛ بنابراین همه این‌ها بر قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد.

سراسو می‌گوید مشتریان ما راضی هستند که کمی بیشتر برای خرید این محصولات خرج کنند، چرا که تاثیر منفی بر محیط زیست ما ندارد.

سراسو معتقد است که قیمت این محصولات می‌تواند در آینده با افزایش تقاضا کمی کاهش یابد، اما با توجه به نیروی کار و مواد مورد نیاز برای چنین خلاقیت‌هایی، تصور کاهش قابل توجه قیمت آن‌ها دشوار است.

به گفته سراسو، مبل مثال زده شده در بالا که حدود ۱۰ ساعت طول می‌کشد تا تولید شود، حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. این مبلمان در واقع کاملا راحت است و واقعا خیره کننده است.

می‌توان گفت چشم انداز اکولوژیکی این شرکت ایتالیایی کارشناسان این حوزه را کاملاً تحت تأثیر قرار داده است.

کد خبر: ۲۵۱٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha