۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
الگوی تحول نظام اداری به زودی به دستگاه‌ها ابلاغ می شود
‌مدیرکل دفتر راهبری تحول اداری سازمان اداری و استخدامی:

الگوی تحول نظام اداری به زودی به دستگاه‌ها ابلاغ می شود

مدیرکل دفتر راهبری تحول اداری سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه الگوی تحول نظام اداری به زودی به دستگاه‌ها ابلاغ می شود، افزود: این الگو جایگزین برنامه‌های اصلاح نظام اداری پیشین می شود.

به گزارش بازار، علی محمدزاده روز گذشته در نشست تخصصی ارتقای بهره‌وری در بخش‌های منابع انسانی، توسعه مدیریت، تحقیقات و فناوری اطلاعات (صنعت آب و برق) که توسط وزارت نیرو برگزار شد، با اعلام تصویب الگوی عمومی تحول در نظام اداری در شورای عالی اداری، گفت: این الگو که مبتنی بر ماموریت، خدمت و انجام فرایندها است.

مدیرکل دفتر راهبری تحول اداری سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه این الگو به زودی از سوی رئیس‌جمهور به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ می شود، افزود: الگوی عمومی تحول در نظام اداری در شورای عالی اداری جایگزین برنامه‌های اصلاح نظام اداری پیشین می شود.

وی در این خصوص افزود: این الگو پس از ابلاغ به دستگاه‌ها، جایگزین برنامه‌های اصلاح نظام اداری پیشین خواهد شد و با این کار جهت‌گیری اصلی تحول نظام اداری در کشور، اصلاح فرایندهای ارائه خدمات برمبنای یکپارچه سازی سامانه های ارائه خدمات و حکمرانی داده مبنا در دولت می شود.

به گفته وی تاکنون ۶۰۰۰ خدمت شناسه‌دار در دولت احصا شده است و دستگاه‌های اجرایی به منظور اجرای تحول نظام اداری باید ضمن تبیین خدمات اولویت‌دار خود، شاخص هایی چون بهره‌وری، فراوانی خدمت، سنجش میزان رضایت مردم از نحوه دریافت خدمات و شناسایی و مقابله با گلوگاه‌های فساد را در برنامه‌های خود مورد توجه قرار دهند.

محمدزاده در پایان خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود هر دستگاه حدود ۲۰ درصد از خدمات خود را از طریق اجرای فرایند این الگو پس از عارضه یابی در مسیر اصلاح فرایند و الکترونیکی کردن و هوشمندسازی خدمات سوق دهد.

کد خبر: ۲۵۱٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha