۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
اعلام جرم ۳۳ دادستان فدرال آمریکا علیه شرکت متا به دلیل ایجاد انحراف در افکار جوانان

اعلام جرم ۳۳ دادستان فدرال آمریکا علیه شرکت متا به دلیل ایجاد انحراف در افکار جوانان

شرکت متا به عنوان شرکت مادر دو پلتفرم اینستاگرام و فیسبوک به اتهام انحراف افکار عمومی و تاثیرات احتمالی مخرب بر ذهن کاربران جوان تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ شرکت متا به عنوان شرکت مادر دو پلتفرم اینستاگرام و فیسبوک به اتهام انحراف افکار عمومی و تاثیرات احتمالی مخرب بر ذهن کاربران جوان تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بی بی سی، طرح دعوای حقوقی مذکور توسط ده ها دادستان فدرال ایالات متحده مطرح شده است. بر اساس شکایت مطرح شده، شرکت متا از طریق پلتفرم های خود اطلاعاتی منتشر می کنند که مسیر ذهن کاربران را تحت الشعاع قرار داده و برای آنها «خطرناک» می باشد.

در متن این شکوائیه آمده است: اقدامات شرکت های رسانه های اجتماعی از جمله متا، منجر به ایجاد تنش در اذهان نسل جوان شده و باید در مقابل این اقدامات خود پاسخگو باشند. این متن توسط «لتیتتیا جیمز» دادستان کل ایالت نیویورک مورد تایید قرار گرفته و به دادگاه ارائه شده است. همچنین گفته می شود ۳۳ دادستان ایالتی دیگر در آمریکا نیز متن شکوائیه را مورد تایید قرار داده اند.

بر اساس آخرین اطلاعات موجود، تاکنون ۹ ایالت آمریکا علیه شرکت متا اقامه دعوای حقوقی کرده و خواستار پایبندی ین شرکت به «تامین محتوای امن» برای کودکان و نوجوانان شده اند. این در حالیست که شرکت متا تاکنون بیش از ۳۰ ابزار نرم افزاری مختلف برای حفاظت از حریم کودکان و نوجوانان معرفی کرده و با با اینحال، دادستان های مذکور معتقدند که این میزان ابزار ارائه شده هنوز برای حفاظت ار نوجوانان و کودکان کافی نیست.

کد خبر: ۲۵۱٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha