توسعه فیبرنوری در مسیر رقابتی‌شدن| ایجاد ۷ میلیون پوشش توسط مخابرات تا پایان ۱۴۰۳
معاون وزیر ارتباطات خبر داد

توسعه فیبرنوری در مسیر رقابتی‌شدن| ایجاد ۷ میلیون پوشش توسط مخابرات تا پایان ۱۴۰۳

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام خبر ایجاد پوشش ۷ میلیون فیبرنوری توسط شرکت مخابرات تا پایان ۱۴۰۳، اعلام کرد: فضای توسعه پروژه فیبرنوری در حال رقابتی شدن است.

به گزارش بازار، دولت سیزدهم توسعه اینترنت مبتنی بر فیبرنوری را در دستور کار خود قرار داد و برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری تا پایان دولت هدف‌گذاری کرد که بر اساس آخرین آمار مربوط به طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، اکنون ۳ میلیون و ۶۳۸ هزار خانوار تحت پوشش اینترنت مبتنی بر فیبرنوری قرار گرفته‌اند.

آخرین آمار به‌روز این پروژه که از طریق سایت https://iranfttx.ir/ در دسترس است، حکایت از این دارد که حدود ۲۵۳ هزار کاربر از این سرویس استفاده می‌کنند و ایجاد تسهیلات و مشوق‌هایی که دولت و اپراتورها برای دریافت این سرویس درنظر گرفته‌اند باعث می‌شود این فناوری مهم و تاثیرگذار در کشور همه‌گیر شود.

ایجاد «حساب توسعه شبکه فیبرنوری» با سرمایه اولیه هزار میلیاردتومانی برای تأمین مالی طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، درنظرگرفتن مشوق برای اتصال فیبرنوری توسط اپراتورهای اینترنت، اعطای «پروانه خدمات و شبکه یکپارچه» UNSP به هفت اپراتور، از جمله اقداماتی است که برای دستیابی و تحقق وعده دولت در حوزه فیبرنوری انجام شده است که باعث سرعت گرفتن این پروژه ملی خواهد شد.

فیبرنوری پروژه‌ای است که نتیجه و حاصل آن در سال‌های آینده مشاهده خواهد شد. زمانی که نسل پنجم اینترنت و استفاده کاربردی از هوش مصنوعی در زندگی روزمره به یک نیاز مهم بدل می‌شود، فیبرنوری می‌تواند راهگشا باشد.

«امیر لاجوردی» قائم‌مقام وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی، با اعلام این خبر که شرکت مخابرات نیز به پروژه فیبرنوری پیوسته است، اعلام کرد: شرکت مخابرات به‌عنوان هشتمین اپراتور، موفق به دریافت UNSP (مجوز پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی) شد. در قالب این الحاقیه، ایجاد هفت میلیون پوشش تا پایان سال ۱۴۰۳ توسط این شرکت محقق خواهد شد.

وی افزود: فضای توسعه فیبرنوری در حال رقابتی‌شدن است و اپراتوری که تعهدات خود را به‌موقع اجرا کند، از مشوق بهره‌مند خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۱٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha