۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
صرف یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای تصفیه‌خانه «شیخی‌جان» در همدان
استاندار همدان اعلام کرد:

صرف یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای تصفیه‌خانه «شیخی‌جان» در همدان

همدان - استاندار همدان بابیان اینکه تصفیه‌خانه شیخی‌جان توان تخصصی جداسازی فلزات از جمله آرسنیک از آب را دارد، گفت: تاکنون یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جریان بازدید از تصفیه‌خانه شیخی‌جان و سد تالوار اظهار کرد: پمپ‌ها، خطوط انتقال برق، اتصالات و سوئیچ‌های انتقال برق نصب شده است.

وی با اشاره به قرارگیری پروژه در مرحله آزمایش از چند روز قبل گفت: این خط در حال حاضر قدرت انتقال یک هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب را دارد که پیش از این ۶۰۰ لیتر برثانیه را انتقال می‌داد.

استاندار همدان خواستار انجام مراحل فنی تست خط و دیگر مراحل شد و بیان کرد: انتقال آب از خط از یک هزار و ۲۰۰ لیتر بر پانیه شروع شده که به مرور به ۱۸۰۰ لیتر می‌رسد.

وی با اشاره به فعال شدن سه زلال‌ساز در تصفیه‌خانه شیخی‌جان افزود: در حال حاضر انتقال آب شرب مشکلی ندارد.

قاسمی‌فرزاد با پیشرفت پروژه را ۸۸ درصد عنوان کرد و گفت: بعد از تکمیل کار هر زمان رئیس جمهور صلاح بداند آمادگی افتتاح رسمی پروژه را داریم.

وی با بیان اینکه بهره برداری از پروژه عملا از سال قبل شروع شده و امروز به توان انتقال آب در خط یک هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است، افزود: تاکنون یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه برای محوطه‌سازی و جاده دسترسی پروژه مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، تصریح کرد: این تصفیه‌خانه توان تخصصی جداسازی فلزات از آب از جمله آرسنیک را دارد هرچند در تصفیه‌خانه شهرک بهشتی نیز این امکان مهیاست.

کد خبر: ۲۵۱٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha