۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
طولانی‌ترین سقوط شِکِل اسراییل در ۳۹ سال گذشته

طولانی‌ترین سقوط شِکِل اسراییل در ۳۹ سال گذشته

نرخ برابری شِکِل اسرائیل با کاهش برای دوازدهمین جلسه متوالی، طولانی‌ترین سلسله زیان ۳۹ سال اخیر را در برابر دلار آمریکا ثبت کرد.

به گزارش بازار، این امر بر اساس تحلیلی که روز سه شنبه توسط خبرگزاری بین المللی بلومبرگ انجام شد، نشان داد که در صورت عدم وجود راه حلی برای جنگ اسرائیل در نوار غزه، کاهش شِکِل ممکن است برای مدت طولانی تری ادامه یابد.

ارزش پول و اوراق قرضه اسرائیل حتی پس از اینکه بانک اسرائیل نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت، ادامه داد و سرمایه گذاران نگران احتمال تشدید جنگ و ضربه زدن بیشتر به اقتصاد بودند.

در جلسه صبح روز سه‌شنبه، نرخ برابری دلار آمریکا به ۴.۰۷ شِکِل رسید که پایین‌ترین سطح برای واحد پول اسرائیل از دسامبر ۲۰۱۴ است.

نرخ دلار در آستانه آغاز عملیات طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه اسرائیل انجام شد، ۳.۸۴ شِکِل بود.

اوراق قرضه ده ساله دلاری برای هشتمین روز متوالی در اسرائیل کاهش یافت، در حالی که مبادلات نکول اعتباری به بالاترین سطح در سال ۲۰۱۸ رسید. همچنین شاخص سهام TA-۳۵ به پایین‌ترین سطح خود از جولای ۲۰۲۱ سقوط کرد.

از ۷ اکتبر، ارتش اسرائیل به هدف قرار دادن غزه با حملات هوایی شدید ادامه داده است که کل محله‌ها را ویران کرد و بیش از ۵۰۸۷ فلسطینی از جمله ۲۰۵۵ کودک و ۱۱۱۹ زن را کشت و ۱۵۲۷۳ نفر را زخمی کرد.

کد خبر: ۲۵۱٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha