۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
شبصیر در راه افزایش سرمایه ۸۰ درصدی از محل سود انباشته
قائدبصیر در فروش ۶ ماهه از بودجه پیشی گرفت

شبصیر در راه افزایش سرمایه ۸۰ درصدی از محل سود انباشته

سرمایه شرکت پتروشیمی قائد بصیر با نماد شبصیر با افزایش سرمایه ۸۰ درصدی از محل سود انباشته به ۴۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

بازار؛ گروه بورس: طبق پیشنهاد هیات مدیره شرکت قائد بصیر با نماد شبصیر به مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه شرکت ۲۵۰ میلیارد تومانی شرکت از محل سود انباشته انجام خواهد شد که شامل ۸۰ درصد افزایش سرمایه بوده و مبلغ سرمایه شرکت به ۴۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
پتروشیمی قائد بصیر شهریور ماه متعادلی را پشت سرگذاشته و فروش ۲۹۶ میلیارد تومانی را به ثبت رساند که نسبت به ماه قبل بی‌تغییر و نسبت به میانگین ۵ ماه گذشته افت ۵.۲ درصدی داشته است.
جمع مبلغ فروش شبصیر در نیمه اول سال جاری ۱۸۶۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۶.۱ درصدی داشته است.
شبصیر در شهریور ماه ۲۹۸۴ تن ABS را به صورت داخلی به فروش رسانده که تغییر چندانی نسبت به مرداد ماه نداشته است. همچنین نرخ فروش این محصول رشد جزئی ۳.۵ درصد داشته است.
شرکت در آخرین برآورد خود، پیش بینی فروش ۳۵۹۱ میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص ۲۴ درصدی برای سال مالی ۱۴۰۲ را داشته که توانسته تا پایان شهریور ۱۴۰۲ حدود ۵۲ درصد بودجه خود را از لحاظ مبلغ فروش، پوشش دهد.
شرکت پتروشیمی قائد بصیر در زمینه تولید گرانول های ABS فعالیت می‌کند، که عمده کاربرد این محصول در تزریق پلاستیک و برای تولید قطعات و بدنه خودرو، اسباب بازی، تلفن، بدنه یخچال و ... به کار برده می‌شود.
فروش داخلی این محصول در بورس کالا بوده و همواره از رقابت قابل قبولی برخوردار می‌باشد. به طوریکه در اخرین معامله ABS در بورس کالا شاهد رقابت ۱۰ درصدی بوده‌ایم. همچنین این شرکت حدود ۹ درصد از محصولات خود را صادر می‌کند.

کد خبر: ۲۵۱٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha